مدارس اصفهان و ۹ شهر استان، فردا (یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲) تعطیل است



تعطیلی مدارس اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدارس اصفهان و ۹ شهرستان استان اصفهان به دلیل پایدار جوی و افزایش حجم آلاینده‌ها یکشنبه ۲۱ آبان ماه تعطیل اعلام شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: با توجه به تداوم پایداری و سکون مطلق جو، انباشت غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان مجدداً برگزار شد.

 

شیشه فروش ادامه داد: براساس مصوبه این کمیته، کلاس‌های درسی درتمامی مقاطع تحصیلی مدارس در مناطق شش گانه شهر اصفهان و نواحی و مناطق آموزش وپرورش خمینی شهر، فلاورجان، شاهین شهر، زرین شهر، مبارکه، نجف آباد، پیربکران، فولادشهر و برخوار در روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه تعطیل خواهد بود.

 

وی افزود: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان تا پایان این هفته و از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه هرگونه اعمالی که به افزایش آلاینده‌های جوی منجر شود ممنوع است، گفت: آتش زدن بقایای گیاهی، ضایعات و زباله‌ها نیز ممنوع است و با متخلفان به طور جدی برخورد خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد: تعطیلی موقت وکاهش فعالیت واحدهای آلاینده ثبت شده در فهرست واحدهای آلاینده اداره محیط زیست، انجام پایش های مستمر از وضعیت مراکز و واحدهای تولیدی، اعلام هشدار، اخطار و اقدامات کنترلی، همچنین جلوگیری از هرگونه فعالیت تشدید کننده آلودگی هوا ازجمله عملیات خاکبرداری، قیرکاری، عملیات عمرانی و… از دیگر مصوبات این کمیته است.

 

شیشه فروش ادامه داد: عدم تردد اتوبوس‌های دودزا و فرسوده و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها از مصوبات این کمیته و بر عهده شهرداران استان است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و حضور در هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهرها اجتناب نموده و همچنین گروه‌های آسیب پذیر توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

 

شیشه فروش افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شهروندان خواست تا ضمن پرهیز از استفاده از خودروهای شخصی و سفرهای غیرضروری، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده و رانندگان نیز در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها نسبت به جلوگیری از سرریز شدن بنزین وسایط نقلیه اقدام نمایند.

 

وی اضافه کرد: کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار به صورت مستمر در استانداری اصفهان فعال است و با جمع بندی گزارش‌های زیست محیطی، پیش بینی‌های جوی و بهداشت و سلامت، متناسب با شرایط برای روزهای آینده تصمیم خواهد گرفت و بر اجرای دقیق مصوبات نیز نظارت خواهد نمود.

 

کلاس های درس اهواز، کارون و باوی غیر حضوری اعلام شد

استاندار خوزستان با اشاره به مصوبه نشست کمیته اضطراری آلودگی هوای استان بیان‌کرد: کلاس های درس شهرهای اهواز، کاورن، باوی و الهایی در همه مقاطع روز یکشنبه بصورت غیرحضوری خواهد بود.

 

علی اکبر حسینی محراب شامگاه شنبه در حاشیه نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای استان خوزستان به ایرنا گفت: در این نشست، بررسی های کارشناسی در خصوص میزان آلایندگی ها و منشا آلودگی ها انجام شد.

 

وی ادامه داد: بخش مهمی از این آلودگی ها ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم، آتش زدن ساقه محصولات برداشت شده در اراضی کشاورزی و یا مزارع نیشکر، فلر سوزی های نفتی و انتشار آلاینده صنایعی مانند شرکت کربن است.

 

استاندار خوزستان بیان داشت: طی روزهای اخیر، در برخی ساعات، سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، مانع از جابجایی آلایندگی ها شده است.

 

حسینی محراب با اشاره به اهمیت سلامت مردم بخصوص کودکان و افراد دارای بیماری زمینه ای تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که آلودگی های ثبت شده در ساعات مختلف در برخی شهرهای استان، به صورت مقطعی بوده و برابر شاخص ها در مقاطع مختلف روز، با تغییراتی همراه است.

 

وی تصریح کرد: به رغم اینکه شرایط پیش آمده در زمینه وضعیت آلودگی ها اخیر در شرایط سکون هوا از میانگین استاندارد تعیین شده در قانون عبور نکرده است، اما کمیته اضطراری آلودگی هوا در نشست امروز مصوب کرد تا کلاس های درس همه مقاطع تحصیلی اهواز، کارون، باوی و الهایی روز یکشنبه بصورت غیرحضوری برگزار و دانش آموزان در بستر شبکه شاد به امور آموزشی خود بپردازند.

 

استاندار خوزستان یادآورشد: به مردم استان اطمینان داده می شود که وضعیت آلودگی هوا به صورت مستمر توسط اعضای کمیته مذکور در حال بررسی است.

 

طی هفته گذشته هوای شهر اهواز و دیگر نقاط استان وضعیت قرمز و ناسالم را پشت سر گذاشته است.

 

براساس این گزارش وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

 

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------