برف و باران همراه با وزش باد شدید اصفهان را فرا می‌گیرد



بارش برف و باران در اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: از روز دوشنبه تا سه‌شنبه، ابرناکی، مه آلودگی، بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید و در برخی مناطق مستعد شرقی توفان و گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

لیلا معتمدی، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر سکون و پایداری جو تا روز دوشنبه برروی استان است.

 

وی با بیان اینکه به تدریج از دوشنبه شاهد نفوذ سامانه ناپایدار خواهیم بود، افزود: بر این اساس تا دوشنبه وضعیت جوی در اکثر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد ملایم  پیش‌بینی می‌شود.

 

معتمدی گفت: در مناطق مرکزی، صنعتی و کلانشهر اصفهان در برخی ساعات شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان بیان کرد: از روز دوشنبه تا سه‌شنبه، ابرناکی، مه آلودگی، بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید و در برخی مناطق مستعد  شرقی توفان و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: با خروج این سامانه بامداد روز چهارشنبه کاهش محسوس دمای هوا پیش‌بینی می‌شود. 

 

معتمدی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان، تغییر محسوسی نخواهد داشت، عنوان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۲۰ و کمینه فردا صبح ۴ درجه و خوروبیابانک با ۲۷ و بویین میاندشت با منفی یک درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

 

صدور هشدار نارنجی از سوی هواشناسی اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به صدور هشدار نارنجی از اوایل دوشنبه ۲۹ تا اوایل روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه گفت: بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه غرب و جنوب بارش برف و مه آلودگی و کاهش دید و صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

 

وی منطقه اثر این مخاطره را مناطق جنوب و غرب شامل فریدونشهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، داران، سمیرم و چادگان دانست.

 

معتمدی عنوان کرد: خسارت به صنعت کشاورزی، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، یخبندان و لغزندگی سطح از اثرات این مخاطره است.

 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان تصریح کرد: حفاظت از محصولات و صنعت کشاورزی، احتیاط در سفرهای بین شهری، بین استانی و برون شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم اتراق در بستر رودخانه و مسیل‌ها، عدم جابجایی عشایر توصیه می‌شود.

 

وی با اشاره به وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای، گرد و خاک محلی و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا بواسطه گردو خاک خاطرنشان کرد: اکثر مناطق استان و باشدت بیشتر اردستان، انارک، زواره، فریدونشهر، داران، خوانسار، شاهین شهر و میمه، چوپانان، خوروبیابانک، کاشان، دهاقان، سمیرم، ورزنه، نایین، اصفهان و شرق اصفهان این مخاطره پیش‌بینی می‌شود.

 

معتمدی ادامه داد: احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، سقوط اشیا و درختان فرسوده، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های بویژه در شرق استان و استان‌های همجوار یزد سمنان و احتمال سقوط از ارتفاع وجود دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------