آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

رگبار باران در برخی نقاط کشور (1402/07/11)



وضعیت آب و هوای کشور در مهر 1402،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در برخی استان‌ها و کاهش دما در شمال کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا دریاره وضعیت جوی کشور اظهارکرد: امروز (۱۱ مهر) در برخی مناطق اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و غرب مازندران رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان و قزوین بارش پراکنده رخ می‌دهد.

 

‌وی با بیان اینکه چهارشنبه (۱۲ مهر) بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی و غرب گلستان پیش بینی می‌شود، ادامه داد: طی این روز بارش تگرگ در برخی مناطق شمال غرب دور از انتظار نیست همچنین در زنجان، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات سمنان بارش انتظار می‌رود. شدت بارش در این روز در گیلان و استان‌های واقع در شمال غرب کشور است.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: پنجشنبه (۱۳ مهر) بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد و جمعه (۱۴ مهر) در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمال غرب و شمال شرق و شنبه در نوار شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده میش بینی می‌شود.

 

به گفته ضیاییان، چهارشنبه و پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه امروز در غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و طی سه روز پایانی هفته در غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق کشور وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود، خاطر نشان کرد: طی پنج روز آینده خلیج فارس مواج، چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

 

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مهر) قسمتی ابری، همراه با وزش باد و از بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک و بارش پراکنده باران با حداقل دمای  ۱۹ و حداکثر دمای  ۲۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۱۳مهر) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------