آخرین اخبار جامعه

شورای شهر تهران,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران: قرارداد ۲۰۰ هزار میلیاردی شهرداری با چینی‌ها ابهام دارد

سید جعفر شربیانی؛ عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر این که به نظر می‌رسد شهرداری اراده‌ای برای ارائه اطلاعات دقیق…

سقف بازار تاریخی حسن‌آباد اصفهان حفاظت اضطراری می‌شود



سقف بازار تاریخی حسن‌آباد اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رییس گروه حفاظت نوروزی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: سقف بازار تاریخی «حسن‌آباد» در شهر اصفهان که دچار آسیب شده بود، حفاظت اضطراری می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، هادی الله‌یاری روز شنبه افزود: بخشی از بازار تاریخی حسن‌آباد با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته دچار آسیب شد.

 

وی افزود: گروه حفاظت نوروزی بناهای تاریخی اداره‌ کل میراث فرهنگی استان اصفهان با توجه به آسیب‌های وارده به سقف بازار حسن آباد و احتمال بروز آسیب برای رهگذران و گردشگران به‌سرعت به محل اعزام شد.

 

الله‌یاری ادامه داد: این گروه، طرح حفاظت اضطراری از بخش آسیب‌ دیده سقف بازار را اجرا و ضمن محصور کردن فضای آسیب‌ دیده با نصب داربست، عملیات مرمت را آغاز کرد.

 

بازار حسن‌آباد به‌عنوان بخشی از بازار تاریخی اصفهان در ضلع جنوب شرقی مجموعه جهانی میدان امام(ره)(نقش‌جهان) واقع‌ شده و بخشی از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی در این بازار فعال است.

 

بازار اصفهان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای تاریخی و سنتی ایران است که توانسته با حفظ بسیاری از عناصر معماری و همین طور با در برگرفتن آثار تاریخی‌ که بخشی از ماهیت اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را تشکیل می‌دهند، گردشگران زیادی را برای بازدید جذب کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------