آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

عضو شورای شهر: ۸۰۰ متر از پارک قیطریه برای ساخت مسجد اختصاص پیدا می‌کند



محمد آقامیری،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
آقامیری، عضو شورای شهر تهران: مقرر است ۸۰۰ متر از پارک قیطریه برای ساخت مسجد اختصاص پیدا کند.

به گزارش ایرنا، محمد آقامیری در دویست‌وبیست‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری اظهار کرد: این روزها در شبکه‌های اجتماعی موضوع ساخت مسجد در پارک قیطریه حواشی زیادی پیدا کرده است، موضوعی که حساسیت آن جای تعجب دارد. مدیریت شهری در دوره ششم تلاش کرده فضای پارک‌ها مناسب خانوادگی باشد و سرانه خدماتی آنها تامین شود.

 

وی اضافه کرد: برای ساخت مسجد در پارک‌ها مصوبه‌ای مربوط به سال ۱۳۸۳ وجود دارد که براساس آن تاکنون ۴۳ مسجد در پارک‌های مختلف تهران همچون پارک پلیس، لویزان، لاله و ... ساخته شده است. ۳۴ مصوبه در شورای ساماندهی و گسترش و توسعه مساجد داریم که یکی از آنها ساخت مسجد در پارک قیطریه است.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برخی در خصوص وجود مسجد در فاصله کم از محل مورد نظر برای احداث مسجد جدید سخن گفته‌اند در حالی که نزدیک‌ترین مسجد به این محدوده ۴۵۰ متر فاصله هوایی دارد که فاصله زمینی آن حدود ۶۰۰ متر است. در حالی که مبنا این است که کمتر از ۴۰۰ متر مسجدی در محدوده ساخته نشود. در زمانی که جمعیت در این محدوده بسیار کمتر بوده و خانه‌ها بیشتر به صورت ویلایی بوده است در همان محدوده به فاصله ۲۰۰ متر مسجد ساخته شده و اتفاقا مورد استقبال اهالی واقع شده است.

 

آقامیری با اشاره به این‌که مقرر است ۸۰۰ متر از این پارک برای ساخت مسجد اختصاص پیدا کند، افزود: این متراژ کمتر از یک درصد مساحت پارک را اشغال می‌کند. ذهنیت‌هایی درست شده که قرار است در این محدوده قطع درخت انجام شود در حالی که اعضای شورا و شهردار تهران از محدوده بازدید داشتند و هیچ درختی در اینجا قطع نخواهد شد. تعدادی درخت با قطر بسیار کم و در حد نهال در این محدوده منتقل خواهد شد و بی‌تردید این ظلم به کارمندان شهرداری به ویژه حوزه فضای سبز است که ظرف سه سال گذشته ۴۷۵۰ متر به کمربند سبز شهر تهران اضافه کرده‌اند بی‌تردید شهرداری دلسوزترین نهاد برای حفظ و گسترش فضای سبز و صیانت از درختان است.

 

وی تأکید کرد: ساخت مسجد سیر کثیر است و خدایی نکرده نباید مانع این کار خیر شویم. هر کس یک کلمه در این امر مانع شود مکافات عمل خود را در دنیا و آخرت دریافت می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------