آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

دستگیری سارقان خانه رئیس‌جمهور اسبق + عکس



اخبار,اخبار اجتماعی ,سارقان خانه رئیس‌جمهور اسبق

 

اخبار اجتماعی - دستگیری سارقان خانه رئیس‌جمهور اسبق

سارقان خانه شهید محمدعلی رجایی دومین رئیس‌جمهور ایران از سوی ماموران پلیس دستگیر شدند.

به گزارش فرهیختگان، ساعت پنج بامداد، روز پنجم تیر ماه امسال، ماموران کلانتری 109 بهارستان در جریان وقوع سرقت از «خانه موزه» شهید رجایی، قرار گرفتند. آنها بلافاصله برای بررسی ماجرا به محل حادثه در خیابان مجاهدین اسلام اعزام شدند.

ماموران با حضور در محل مشاهده کردند، سه نفر در کوچه حضور دارند که از موزه خارج شده‌اند.

بنابراین ماموران یک نفر از آنها به نام «محمود» 57 ساله را در داخل کوچه دستگیر کردند. دو نفر دیگر به داخل موزه متواری شدند که کارآگاهان یکی از آنها به نام«آیت» 37 ساله را داخل زیرزمین و متهم دیگر به نام «محمد» 30 ساله را روی پشت‌بام دستگیر کردند.

 پس از بررسی مشخص شد، محل مورد سرقت خانه ‏قدیمی شهید رجایی بوده که تبدیل به خانه موزه شده و زیر نظر بنیاد شهید و ثبت میراث فرهنگی ‏شده است.

در بازدید از محل مشاهده شد که اموال موزه از قبیل تلویزیون، دوربین فیلمبرداری، دستگاه ‏DVD‏، تلویزیون ‏LCD‏، وسایل آشپزخانه، کیف سامسونت این شهید والامقام، قلم وی از محل خود خارج و داخل پرده‌های اتاق پیچیده شده و آماده حمل است و اتاق‌ها نیز به هم ریخته بودند. در ادامه با حضور عوامل تجسس و کلانتری از محل سرقت عکسبرداری و اموال موزه طی صورت جلسه‌ای تحویل مدیریت موزه شد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت درمورد این خبر گفت: متهمان به همراه مدیر موزه که شاکی این پرونده بود به کلانتری منتقل شدند.

 همچنین پرونده‌ای در ‏کلانتری تشکیل و با توجه به حساسیت موضوع پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد.

«خانه موزه» که مورد دستبرد قرار گرفته است خانه محمدعلی رجایی دومین رئیس‌جمهور ایران بود که پس از ترور وی تبدیل به موزه، شده است. 

اخبار اجتماعی - فرهیختگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------