توضیحات ابتکار در مورد وضعیت آلودگی هوا در تهران



اخبار,اخبار اجتماعی , آلودگی هوا

 

اخبار اجتماعی - ابتکار: کیفیت هوا بهتر شده، اما هنوز آلوده است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در هفت ماه اخیر کیفیت هوا در تهران و دیگر شهرهای کشور به نسبت مدت مشابه سال های ۹۲ و ۹۱ بهتر شده اما هنوز آلودگی هوا رفع نشده است.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار دوشنبه شب در نشست خبری در بجنورد، با بیان این که کیفیت هوای تهران و سایر شهرهای پرجمعیت ایران در هفت ماهه گذشته از سال جاری به نسبت سال گذشته بهتر شده است، افزود: بهبود کیفیت هوا ادعا نیست بلکه شواهد و مستندات روشن در این زمینه وجود دارد که نشان دهنده کاهش تعداد روزهای آلوده و ناسالم از ابتدای سال جاری به نسبت سال های ۹۱ و ۹۲ است.

وی با بیان این که با این وجود هنوز آلودگی هوا پاک نشده است، اضافه کرد: برای رفع آلودگی هوا راه طولانی در پیش داریم و در این زمینه سازمان محیط زیست نیازمند همراهی مجلس شورای اسلامی به منظور ارتقای استاندارد بهبود کیفیت سوخت خودرو، توسعه حمل و نقل و رفع معضلات محیط زیست است.

حدود نیمی از جمعیت کشور تحت تاثیر آلودگی هوا هستند
به گفته ابتکار در حال حاضر حدود نیمی از جمعیت کشور تحت تاثیر آلودگی هوا هستند و لازم است برای اصلاح این معضل زیست محیطی تلاش مضاعفی با همکاری نهادهای مختلف صورت گیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از استقبال این سازمان از تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی در چند ماه اخیر سه طرح تحقیق و تفحص از این سازمان را به تصویب رسانده و سازمان محیط زیست نیز گزارش یک مورد از این طرح ها را به مجلس ارائه داده است.

وی اضافه کرد: گزارش مورد دوم تحقیق و تفحص که در خصوص بنزین آلوده است نیز در حال بررسی بوده و به زودی به مجلس ارائه می شود.

ابتکار از مجلس شورای اسلامی خواست همان گونه که وظایف خود را در زمینه طرح سوال به خوبی انجام می دهند در زمینه رسیدگی به مسائل و مشکلات حاد محیط زیست که دولت تاکنون گام های موثری برای رفع آنها برداشته نیز همکاری لازم را داشته باشند و به مدد مدیران دولت بیایند.

تجهیزات و فناوری های نوین برای حفاظت از عرصه های زیستی کشور به کار گرفته می شود
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در مورد حفاظت از عرصه های زیستی کشور نیز اظهار کرد: این سازمان در نظر دارد تا به صورت جدی از تجهیزات و فناوری های نوین به منظور رفع كمبود محیط بان در عرصه ها و مناطق حفاظت شده استفاده کند.

ابتکار افزود: نیروی های محیط بان در حفاظت از عرصه های طبیعی، جلوگیری از ورود آسیب به طبیعت، جلوگیری از دخل و تصرف در طبیعت و ... موثر هستند اما در این زمینه با کمبود مواجه هستیم.

تعداد محیط بان در مناطق حفاظت شده خراسان شمالی اندك است
وی با بیان اینكه تعداد محیط بان در عرصه های طبیعی و مناطق حفاظت شده خراسان شمالی اندك است، اظهار داشت: با استفاده از تجهیزات نوین تلاش می شود تا این كمبود نیرو رفع شود.

ابتكار با اشاره به اینكه امروزه در دنیا فناوری های نوین برای حفاظت از مناطق حفاظت شده استفاده می شود، بیان داشت: از فناوری هایی از قبیل دوربین تله، استفاده از امكانات ماهواره ای همچون جی آی آس و چی پی اس، هیكم ها و ... برای حفاظت از مناطق حفاظت شده، تلاب ها، پارك ها و ... استفاده می شود.

استفاده از دوربین های تله ای در خراسان شمالی به زودی اجرایی می شود
وی همچنین افزود: امسال برای مناطق حافظت شده خراسان شمالی نیز استفاده از دوربین های تله ای پیش بینی شده و به زودی اجرایی می شود.

به گفته این مسئول افزودن تجهیزات خودرویی و موتور سیكلت نیز در دستور كار قرار گرفته است كه تاكنون سه خودرو به سازمان حفاظت محیط زیست این استان تحویل داده شده است.

ابتكار همچنین با اشاره به سیاست ها و برنامه های سازمان محیط زیست تصریح كرد: حمایت از گونه های حیات وحش در عرصه های طبیعی یكی از مهم ترین سیاست های این سازمان است.

وی حمایت از گونه های حیات وحش از جمله یوزپلنگ در عرصه های طبیعی را از جمله سیاست های سازمان محیط زیست عنوان كرد و گفت: منطقه میاندشت خراسان شمالی یکی از بهترین زیستگاه های یوزپلنگ محسوب می شود و به منظور تكثیر گونه های حیات وحش در اسارت نیز با نظارت كارشناسان ملی و بین المللی اقدام می شود.

گفتنی است، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یك روزه خود به خراسان شمالی در نشست شورای اداری استان، دیدار با مدیران، دیدار با اعضای تشكل های مردم نهاد زیست محیطی و افتتاح طرح انرژی پاك و خورشیدی شركت توزیع برق استان شركت كرد.
اخبار اجتماعی - مهر

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------