توضیحات سازمان هواپیمایی درباره انتشار فیلم شیوه خطرناک جابجایی زائران اربعین/زاکانی: ارسال ۸ تریلی اقلام موردنیاز به عراق



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که فیلم منتشر شده در رسانه ها در خصوص پرواز هواپیمای ایلیوشین و جابه جایی زوار اربعین غیر تجاری و مسافری است.

 به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، نیروهای مسلح برای نیازهای پشتیبانی خود هواپیماهای متعددی دارند و پروازهای پشتیبانی به صورت مستمر برای جابجایی افراد و بار در قالب غیر تجاری کشور و ضرورتهای عملیاتی برقرار می کنند.

 

با توجه به جابجایی حجم قابل توجهی بار و نیروی انسانی برای ارائه خدمات در مراسم اربعین توسط دستگاههای مرتبط، توان پشتیبانی بخش نظامی کشور در خدمت این نیاز قرار داده شده و برخی امکانات و نیروهای مورد نیاز برای خدمات رسانی به زوار اربعین با مساعدت نیروهای نظامی جابجا می‌شوند.

 

طبق اطلاعات کسب شده توسط این سازمان، این پروازها غیر تجاری است، به این معنی که بلیت فروشی انجام نمی‌شود و مردم عادی با این هواپیماها جابجا نمی‌شوند، بلکه دستگاههای اجرایی بنا به ضرورت خود، نیروها و بارهای مورد نیاز را از این طریق به عراق اعزام می‌کنند.

 

البته این پروازها نیز تابع مقررات ایمنی نظامی است و تمامی افراد نیز از نظر مقررات ورود به کشور عراق موظف به رعایت دستورالعمل ‌ها از جمله دریافت ویزا، تزریق واکسن و تست منفی کرونا قبل از ورود به عراق هستند.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین: مردم تحت هیچ شرایطی به سمت مرزهای کشور حرکت نکنند

ایلنا نوشت: دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر این موضوع که امسال مرزهای زمینی کشور برای شرکت در مراسم امسال اربعین حسینی بسته است، گفت: کلیپ منتشر شده در فضای مجازی آرشیوی است و هیچ موردی از حضور مردم در مرزهای غربی کشور وجود ندارد.

 

 در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی که حضور مردم و برخی حواشی تجمع در مرز شلمچه را برای شرکت در مراسم امسال اربعین حسینی ادعا می کند، احمد محمدی فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر اینکه هیچ مورد و گزارشی از حضور مردم در مرزهای چهارگانه کشور، شلمچه، مهران، چذابه و خسروی وجود ندارد؛ گفت: کلیپ منتشر شده در فضای مجازی آرشیوی است.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اظهار اینکه امسال طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مرزهای زمینی کشور به سمت عراق بسته است؛ از مردم عزیز ایران خواست تحت هیچ شرایطی به سمت مرزهای کشور برای حضور در مراسم امسال اربعین حسینی حرکت نکنند.

 

وی تأکید کرد: در اربعین امسال تنها از طریق مرزهای هوایی زائرین به عراق اعزام می شوند.

  

شهردار تهران خبر داد:ارسال ۸ تریلی اقلام موردنیاز به عراق برای خدمت‌رسانی به زائران

شهردار تهران در مراسم اعزام خدام برای برگزاری مراسم اربعین امسال گفت: ۸ تریلی اقلام مورد نیاز به کشور عراق ارسال شده است تا خدمت‌رسانی شایسته ای به زوار اباعبدالله الحسین(ع) ارائه شود.

زاکانی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش همشهری آنلای، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه آیین اعزام خدام الحسین(ع) شهرداری تهران به مراسم اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: عزیزانی که از طرف شهرداری تهران به مراسم اربعین و برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) اعزام می شوند بهترین های شهر تهران هستند و همه وجودشان را وقف خدمت به محلات و نوکری مردم می کنند.

 

شهردار تهران گفت: امروز در کنار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که زیارت ایشان برابر با زیارت سیدالشهدا(ع) کنار یکدیگر جمع شده ایم تا این عزیزان را بدرقه کنیم تا همت والای خود در خدمتگزاری را برای خدمت به زوار امام حسین(ع) تشدید کنند.

 

او افزود: مفتخر بودیم که در بین این عزیزان باشیم و امیدواریم که این مقدمه ای برای خدمتگزاری شایسته برای مردم تهران باشد.

 

شهردار تهران ادامه داد: شهرداری هر سال بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر را به مراسم اربعین اعزام می کرد؛ اما امسال سهمیه ۳۰۰ نفری به شهرداری اختصاص داده شد و عمده این افراد کسانی هستند که در کف محلات نوکری مردم را می کنند و امروز افتخار این سفر را دارند و ان شاءالله بتوانند خدمات خود را با امکانات و شرایط همراه کنند.

 

او گفت: ۸ تریلی اقلام و برخی وسایل مورد نیاز زوار به کشور عراق فرستاده شده و به واسطه اینکه این کار هر سال انجام می‌شود امکانات و اقتضائاتی که نیاز باشد، مهیا است تا خدمت شایسته ای به زائران داشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------