جاده قدیم کرج - چالوس و آزادراه تهران شمال بر اثر برف و کولاک مسدود شد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: جاده قدیم کرج - چالوس و آزادراه تهران شمال با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از عصر امروز (پنجشنبه) براثر برف و کولاک شدید، از ساعت ١٩ شب مسدود شد.

عادل مصدقی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جاده های برون شهری استان به شدت لغزنده هستند، افزود: محورهای مذکور همچنان بسته است.

 

وی ادامه داد: از ١٨:٤٥ امروز سامانه بارشی برف و باران همراه با باد و کولاک شدید از غرب استان و شهرستان های ملارد، اسلامشهر، شهریار، رباط کریم، آزاد راه تهران ساوه و تهران کرج ، به سمت شمال و سپس شمال شرق تهران وارد تهران شد.

 

مصدقی خاطرنشان کرد: راهداران که قبل از شروع بارش ها در محل راهدارخانه و نقاط مستعد برف، کولاک و مه گرفتگی مستقر بودند پس از ورود این سامانه به استان وارد عمل شدند.

 

وی اضافه کرد: این تیم ها به سرعت شروع به نمک و شن پاشی، برف روبی و یخ زدایی در محورها کوهستانی از جمله راههای روستایی گرمابدر، سیولقان، سنگان بالا و پایین، راحت آباد جاده امامزاده داود و سایر محورهای روستایی در دماوند و فیروزکوه کردند و همچنان مشغول فعالیت در محورها هستند. 

 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اذعان داشت: در برخی ساعات بر میزان بارش برف، باران و کولاک در استان افزوده و برخی ساعات از میزان آن کاسته می شود.

 

مصدقی تاکید کرد: توصیه می کنیم مسافران تا عصر فردا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و برنامه خود را تا مساعد شدن هوا و پایداری جوی به تاخیر بیندازند.

وی ادامه داد: اگر نیز سفر ضروری است با تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت خودرو، داشتن وسایل گرمایشی و به همراه داشتن آذوقه سفر امن و با آرامشی را برای خود رقم بزنند.

 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران توضیح داد: همه عوامل راهداری استان همچنان در آماده باش کامل هستند و به صورت لحظه ای نسبت به رصد و مراقبت مستمر از شرایط جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان اقدام می کنند.

 

وی گفت: به نوعی این رصدها از طریق دریافت گزارش های ارسالی توسط گشت های راهداری، مشاهده تصاویر زنده از طریق دوربین های نظارت تصویری و همچنین سامانه های تردد شمار هوشمند بر سطح راه ها است.

 

مصدقی گفت: تلفن گویای ۱۴۱ و تلفن ثابت ۷۷۹۰۹۰۸۰ مرکز مدیریت راهها استان تهران به صورت شبانه روزی آماده اطلاع رسانی از آخرین وضعیت شرایط ترافیکی و جوی جاده های استان به هموطنان است.

 

 

 

 

 

انسداد محور هراز لغو شد 

رئیس پلیس راه استان مازندران در گفت‌وگو با ایسنا از لغو انسداد محور هراز خبر داد.

 

یدالله جهان‌تاب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل شدت بارش برف در محور هراز، ساعت ۱۹ بسته شدن محور هراز در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه خاطرنشان کرد:  پس از نمک پاشی و شرایط  تردد با زنجیر چرخ در محور و کاهش شدت برف، محور هراز بازگشایی شد.

 

جهان‌تاب افزود: در حال حاضر تردد در محور هراز با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

 

وی افزود: محور کندوان همچنین از سمت البرز و محور کیاسر نیز به درخواست سمنان بسته شد.

 

رئیس پلیس راه استان مازندران ادامه داد : در این راستا مازندران نیز از این طرف اقدام به بستن محور کیاسر و کندوان نمود تا خودروها در جاده نمانند.

 

جهان‌تاب گفت: در حال حاضر در محور هراز کاهش بارش برف را شاهد هستیم، اما در محور سوادکوه وضعیت عادی است اما بنا به پیش بینی هواشناسی صبح جمعه اول بهمن، بارش برف در سایر محورها نیز انتظار می‌رود  لذا تردد با زنجیره چرخ و رعایت نکات ایمنی مورد تاکید است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------