روستاهای خوزستان توسط سپاه با ۵۰ شناور تخلیه می‌شود/ انفجار دژ شهید باکری سوسنگرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 روستاهای خوزستان توسط سپاه با ۵۰ شناور تخلیه می‌شود

به گزارش فارس، معاون هماهنگ کننده منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه کار تخلیه روستاهای خوزستان توسط نیروی دریایی سپاه در حال انجام است،‌گفت:تا کنون ۵۰ شناور به مرکز و سایر مناطق سیل زده استان منتقل شده است.

 

ناوسالاریکم محمدشریف شیرعلی معاون هماهنگ کننده منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) نیروی دریایی سپاه با اشاره به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در استان خوزستان و وقوع سیل در برخی از نقاط این استان، اظهار داشت: منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) با دستور دریادار تنگسیری فرمانده  نیروی دریایی سپاه ماموریت یافت تا در انتقال مردم در مناطق سیل زده اقدام کند و تا کنون ۵۰ شناور به مرکز و سایر مناطق سیل زده استان منتقل شده است.

 

 وی با بیان اینکه ساکنین چندین روستا در شهرهای الهایی، هویزه و سوسنگرد توسط شناورهای نیروی دریایی سپاه به مناطق امن تخلیه شده اند، افزود: ۱۰۰ نفر از کارکنان منطقه سوم دریایی نیز تا کنون به مناطق سیل زده برای انتقال مردم به نقاط امن اعزام شده اند و در کنار آنها علاوه بر شناورها، ۱۸ تریلی نیز برای کمک رسانی به مردم در کنار دیگر تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و مهندسی نیز در منطقه حضور دارند.

 

ناوسالار شیرعلی گفت: در حال حاضر نیز کار انتقال مردم از مناطقی که در معرض خطر سیل قرار دارند توسط شناورهای منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) در حال انجام است.

 

معاون هماهنگ کننده منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) تصریح کرد: با دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه در حال انتقال شناورهای بیشتری به اهواز هستیم تا روند تخلیه روستاها و مناطقی که در معرض سیل هستند با سرعت بیشتری انجام شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: سپاه خود را از مردم می‌داند و خدمت خود به مردم را بعنوان یک وظیفه انجام خواهد داد.

 

 ۱۸:۰۰: انفجار دژ شهید باکری سوسنگرد برای انتقال آب به هورالعظیم

سردار احمد خادم سیدالشهدا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت سیلاب در مناطق خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در پنج منطقه استان خوزستان با همکاری ادارات، سازمان‌ها، نیروهای مسلح و نیروهای بسیجی مشغول فعالیت هستیم.

 

فرمانده قرارگاه کربلا ادامه داد: در شوش چند روستا به وسیله کامیون تخلیه شده و یک تانکر آبرسان نیز برای مردم شوش ارسال کرده‌ایم. در محور بامدژ نیز کامیون‌ها برای تخلیه روستاها و انتقال مردم اعزام و امکانات مهندسی نیز برای فعالیت‌های لازم ارسال شده است.

 

خادم سیدالشهدا گفت: بیل مکانیکی، بولدوزر و کمپرسی به شعیبیه شوشتر ارسال شده است. در سوسنگرد نیز با امکانات مهندسی و تخریب برخی از دژها از جمله انفجار دژ شهید باکری برای انتقال آب به سمت هورالعظیم اقدام کرده‌ایم تا برای شهرهای رفیع و سوسنگرد مشکلی پیش نیاید.

 

فرمانده قرارگاه کربلا افزود: با شرکت توسعه نیشکر برای آبگیری کانال‌های این شرکت جلسه برگزار شده تا در تمامی واحدهای این شرکت کانال‌ها آبگیری و بخشی از آورد رودخانه‌ها کاهش پیدا کند.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر سه تیپ قرارگاه کربلا شامل تیپ حضرت مهدی دزفول، تیپ اهواز و تیپ ۶۴ الحدید به مناطق اعزام و مشغول خدمات‌رسانی در خوزستان هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------