اعتراض کارگران شرکت تهران جنوب به بلاتکلیفی شغلی و مزدی (۱۴۰۲/۰۷/۲۵)



تجمع کارگران شرکت فنی ساختمانی تهران جنوب ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
صبح امروز (سه شنبه ۲۵ مهر ماه) جمعی از کارگران شرکت فنی ساختمانی تهران جنوب شاغل در پروژه ساخت «صنایع پلیمر گچساران» به دلیل بلاتکلیفی شغلی و پرداخت نشدن معوقات مزدی خود تجمع کردند. 

 یک منبع کارگری در پروژه صنایع پلیمر گچساران در گفتگو با  ایلنا، از تجمع تعدادی از کارگران «شرکت فنی ساختمانی تهران جنوب» شاغل در پروژه‌های فاز ۲ صنایع پلیمر گچساران در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معوقات مزدی مقابل کارگاه خبر داد.

 

این کارگران به صورت روزمزدی به عنوان «جوشکار»، آرماتور بند»، «قالب بند»، «بنا» و… در پروژه در دست ساخت «صنایع پلیمر گچساران» مشغول کارند و مطالبات مزدی سه تا چهار ماهه اخیر را از کارفرمای خود طلبکارند.

 

یکی از کارگران در این باره گفت: از خردادماه سال جاری تاکنون برای دریافت معوقات مزدی خود با مشکل مواجه هستیم. درواقع آخرین پولی که دریافت کرده‌ایم ۸ روز از خرداد ماه به همراه ۳۰ درصد حقوق تیر ماه است که به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

 

این کارگر درباره معوقات بیمه‌ای خود و سایر همکارانش گفت: جدا از بحث معوقات مزدی دو ماه از حق بیمه کارگران (بهمن ۱۴۰۱ وشهریور ۱۴۰۲) به تامین اجتماعی پرداخت نشده است و درنتیجه کارگران امکان دریافت خدمات درمانی ندارند و هزینه‌های درمان خود و خانواده‌هایشان را از جیب پرداخت می‌کنند. همچنین کارگران امکان بستری شدن در بیمارستان‌های ملکی را ندارند.

 

او با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم به موضوع مشکلات کارگران شرکت فنی ساختمانی تهران جنوب ورود کنند، در ادامه گفت: جدا از مطالبات مزدی ما کارگران فاقد امنیت شغلی هستیم. فعالیت شغلی ما روزمزدی است و هر موقع به پیمانکار پول تزریق شود، شروع به کار می‌کند.

 

طبق اظهارات وی؛ در حال حاضر همه کارگران (از خرداد ماه) موقتا تا تزریق پول کارگاه را ترک کرده و بیکار هستند. پیش از این نیز چندین بار پیمانکار کارگاه را متوقف کرده بود و بابت ایام بیکاری اجباری پولی به کارگران پرداخت نکرده است.

 

شرکت صنایع پلیمر گچساران که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حاشیه شهرک صنعتی با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------