آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

نجفی: ٣٠ درصد آب تهران در شبکه انتقال هدر می‌رود؛ این موضوع نگران‌کننده است / بخشی از نشست زمین به دلیل استحصال از منافع زیرزمینی است



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی  ,نجفی
شهردار تهران گفت: بخش عمده ای از مسائل مربوط به نشست زمین، به دلیل استحصال بیش از حد از منافع زیرزمینی است.  

محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز در همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت های هیدروپولیتیک غرب آسیا با بیان اینکه امروز باید برای مسئله تامین آب در آینده نگران باشیم، اظهار داشت: در ارتباط با منابع آب کشوری، باید مدیریتی به هم پیوسته با اختیارات روشن قانونی ایجاد شود.

 

وی افزود: باید با تجمیع اطلاعات و ارزیابی نیازها و مشکلات، تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

 

نجفی ادامه داد: در کنار تلاش مسئولان برای حل مشکلات آب، مردم هم باید با آموزش، آگاهی و مشارکت خود، سرانه مصرف آب در کشور را کاهش دهند.

 

شهردار تهران با بیان اینکه میزان استحصال آب از دشت تهران حدود ٧٥٠ میلیون متر مکعب، یعنی تقریبا ٣ برابر توان ارکولوژیک این دشت است، عنوان کرد: بخش عمده ای از مسائل مربوط به نشست زمین، به دلیل استحصال بیش از حد از منافع زیرزمینی است.

 

نجفی تصریح کرد: مسئله هدررفت بیش از حد آب در شبکه انتقال آب شهر تهران که حدود ٣٠ درصد بیان شده، از جمله مسائل نگران کننده در خصوص آب تهران است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------