هلال احمر: آمار حوادث در ایران به نسبت جمعیت چهار برابر است



هلال احمر ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت ایران به نسبت دنیا رقم کمی است اما آمار حوادث آن به نسبت جمعیت چهار برابر است، طوریکه پس از هند، بنگلادش و چین جز کشورهای دارای حوادث زیاد در آسیا است.

به گزارش  ایرنا، نامدار عبدالهیان روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: ایران از حادثه‌خیزترین کشورهای دنیا است تا جایی که بیش از ۳۰ مورد از انواع سوانح ثبت شده در دنیا در کشور رخ می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه ایران در حوادثی مانند سیل و زلزله رتبه دارد که این شاید امتحانی الهی و دارای تفسیری مجزا است.

 

عبداللهیان در باره مسئولیت هلال احمر اظهارداشت: نخستین گروهی که به نیابت از دولت در حوادث حضور پیدا می‌کند امدادگران جمعیت هلال احمر هستند که این نشان از اهمیت و جایگاه این سازمان است.

 

وی ادامه داد: در همین راستا برای ارتقای نیروی انسانی برنامه‌های بسیار خوبی در بدنه هلال احمر تدارک دیده است زیرا وجود نیروی انسانی ماهر منجر به پیشرفت و توسعه کشور خواهد بود.

 

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با اشاره به پایین بودن وضعیت معیشتی نیروهای داوطلب این سازمان گفت: این نیروها ۲۴۰ ساعت کار حاکمیتی در جاده انجام می‌دهند اما از حداقل معیشت محروم بوده که باید ارتقا معیشت آنان مورد توجه قرار گیرد.

 

عبداللهی اظهار کرد: شمار خودروهایی که تولید می‌شود با عرض جاده‌ها سنخیت ندارد که با این شرایط ارتقای وضعیت لجستیک هلال احمر ضروری است.

 

وی افزود: همچنین در حوزه نیروی انسانی نیز باید جوان‌های گام دوم انقلاب به صورت ویژه در جمعیت هلال احمر استفاده شود تا بتوانند منشأ خدمات شایانی برای مردم باشند.

 

عبداللهیان ادامه داد: برخی نیروهای جمعیت هلال احمر همچنان در کانکس خدمات‌دهی می‌‍کنند که این زیبنده نیروهای خدوم و تلاشگر جمعیت هلال احمر نخواهد بود.

 

وی گفت: کمک‌های رئیس جمهور به جمعیت هلال احمر قبل از عید نشان از این دارد که قدردان نیروهای هلال احمر در عرصه‌های مختلف است که در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز همراهی بسیار خوبی داشتند.

 

عبداللهیان اظهار کرد:  در سال قبل ۲۶۰ تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای مشترک از فعالیت‌های نیروهای جمعیت هلال احمر که این اقدامی بی سابقه و نشان از حمایت موثر آنان از امدادگران جمعیت هلال احمر است.

 

وی بیان کرد: تعامل دو سویه جمعیت هلال احمر با مجلس و دولت نقطه عطفی در فعالیت‌های جمعیت هلال احمر و نشان از توجه ویژه به این جمعیت است.

 

در این آیین با تقدیر از تلاش‌های غلامرضا حاجیانی، احسان ایزدپناه به عنوان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر معرفی شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------