برف و باران در تعطیلات پیش رو/تداوم بارندگی تا پایان هفته آینده



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,برف و باران
سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده که از روز جمعه باران و برف مناطقی از کشور را فرا می‌گیرد و در طول هفته آینده بسیاری از مناطق کشور شاهد بارش باران و برف خواهد بود. 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر اعلام کرد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام، پایدار و آسمانی آفتابی حاکم خواهد بود و تا روز جمعه در بیشتر مناطق کشور شاهد افزایش دما خواهیم بود.

 

احد وظیفه افزود: در دو روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان و جنوب شرق هرمزگان وزش باد شدید شمالی به همراه خیزش گرد و خاک و کاهش قابل ملاحظه دید و کیفیت هوا تداوم خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: از روز جمعه با نفوذ سامانه بارشی غرب و شمال غربی کشور، بارش برف و باران آغاز خواهد شد و به تدریج بارش ها به دامنه های زاگرس، سواحل غربی دریای خزر و دامنه های مرکزی و غربی استان البرز از جمله زنجان، قزوین، البرز و تهران خواهدرسید که شدت بارش ها در این روز در شمال غرب و دامنه های زاگرس روی خواهد داد.

 

وظیفه تأکید کرد:  ابتدای هفته آینده این سامانه تقویت خواهد شد و گستره بارش های آن مناطق وسیعی از کشور را در بر خواهد گرفت.  طی روزهای دوشنبه تا سه شنبه نیمه غربی و مرکز کشور همراه با بارش برف و باران که برف در عرضهای شمالی و باران در عرضهای جنوبی خواهد بود و به تدریج از اواخر سه شنبه تا پنج شنبه نیمه شرقی کشور را در برخواهد گرفت. انتظار می رود که شدت بارشها روز سه شنبه در جنوب استان ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری همراه با رگبار و رعد و برق باشد و روز چهارشنبه احتمال تشدید بارش و رگبار و رعد و برق در جنوب فارس، هرمزگان قابل توجه است.

 

هوای تهران امروز صاف همراه با غبار محلی، فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش ابر و روز جمعه کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر و اوایل شب بارش پراکنده پیش بینی شده است. طی روز شنبه تا دوشنبه گاهی با بارش باران پراکنده و از سه شنبه تا چهارشنبه گاهی با بارش باران یا برف پیش بینی می شود.  امروز بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت به ترتیب ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------