تمهیدات شهرداری تهران برای بزرگداشت سی‌امین سالگرد ارتحال امام (ره)



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,شهرداری تهران
معاون خدمات شهرداری تهران، اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را تشریح کرد.

 به‌ گزارش ‌ایسنا، یزدانی در نشستی خبری در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای مراسم "بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره)"، گفت‌: مراسم امسال در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است. به این منظور مقرر شده است سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) سه ساعت قبل از افطار در روز سه‌شنبه 14 خرداد ماه آغاز و با اذان مغرب به پایان رسد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: ستاد ارتحال شهرداری تهران با برگزاری سه جلسه مشترک با ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) از اسفند ماه سال گذشته در جهت ایجاد هماهنگی‌های لازم، اقدام کرده است. در حقیقت برگزاری جلسات ستاد ارتحال شهرداری تهران با حضور معاونان، شهرداران مناطق و مدیران شهرداری به طور منظم از دو ماه قبل آغاز شده است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ‌عین ‌حال بیان‌ کرد: برنامه‌ریزی و انجام اقدامات متعدد توسط مجموعه صف و ستاد شهرداری تهران در خصوص برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) انجام شده است و بازدیدهای میدانی مستند به منظور پیگیری موضوعات مرتبط با این مراسم به همراه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و ستاد مرکزی ارتحال برای ایجاد هماهنگی‌های هر چه‌ بیشتر محقق شده است.

 

وی همچنین  با اشاره به این که نگه‌داشت در 13 پهنه مشخص شده محدوده حرم مطهر و اطراف آن توسط مناطق دو، چهار، پنج، هشت، 9 ، 10، 11 ، 13، 14 ، 15 ، 16، 17 و 22 انجام خواهد شد، در این باره خاطر نشان کرد: درباره ایستگاه‌های پذیرایی به مناطق 3، 6، 12، 18 و 21 سپرده شده است. در حقیقت برای هر یک از مناطق شهرداری تهران وظایف مشخصی تعیین شده که از جمله آنها می‌توان به منطقه یک که برگزاری مراسم  بزرگداشت در "جماران"، منطقه هفت که آماده‌سازی مصلی جهت "نماز عید فطر" و منطقه 19 که آماده سازی و نگه‌داشت مسیرهای منتهی به حرم مطهر و منطقه 20 که خدمت رسانی به زائران و مهمانان مراسم ارتحال در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را بر عهده دارد، اشاره کرد.

 

یزدانی در این نشست به تشریح وظایف سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز پرداخت و در این ارتباط، گفت‌: انجام عملیات پاکسازی رینگ 400 حرم مطهر و پشتیبانی از مناطق 22 گانه قبل، حین و بعد از مراسم و همچنین تامین و تحویل نایلکس دسته‌دار برای بسته‌بندی غذا و کفش به میزان دو تن به سازمان مدیریت پسماند سپرده شده است.

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، یادآور شد: پیش‌بینی استقرار 550 نیروی آتش نشان و 220 خودروی سبک و سنگین در 150 موقعیت و همچنین انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و رفع موارد ناایمن از وظایف سازمان آتش‌نشانی همچنین سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز تهیه هشت هزار بسته پک پذیرایی جهت توزیع در ایستگاه‌های پذیرایی شهرداری تهران است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه از صحبت‌های خود به تشریح نصب بنر و تابلوهای راهنمایی مسیر و اقدامات زیباسازی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی در خصوص هویت بخشی سیمای بصری شهر با استفاد حداکثری از ظرفیت تبلیغی موجود از جمله بیلبوردها، عرشه پل‌ها و ... در دستور کار قرار گرفته است و همچنین استقرار سرویس‌های بهداشتی پرتابل در موقعیت‌هایی که فاصله سرویس‌های بهداشتی زیاد است، به صورت کامل جانمایی شده است تا شهروندان بتوانند از خدمات مناسبی برخوردار شوند. تهیه و نصب بنر و تابلوهای راهنمای مسیر در منتهی به حرم و محوطه داخل بهشت زهرا (س) نیز توسط سازمان زیباسازی انجام شده است.

 

وی با تاکید بر این که در مراسم امسال بیشترین وظایف به سازمان بهشت زهرا (س) واگذار شده است، افزود: با عنایت به میزبانی عرصه جغرافیایی در خصوص آماده‌سازی حرم مطهر و محدوده بهشت زهرا (س) در کلیه موضوعات خدمت شهری، عمرانی، ترافیکی، جهت برگزاری مراسم سازمان بهشت زهرا (س) اقدامات لازم را انجام داده است و پیش‌بینی تهیه و تحویل 70 هزار بسته پذیرایی به ستاد مرکزی ارتحال و خدمت رسانی 40 دستگاه ویلچر به همراه ویلچر ران، در رینگ 400 حرم مطهر توسط این سازمان انجام خواهد شد.

 

وی افزود: 20 دستگاه شاتل برقی جهت جابجایی مهمان ویژه‌ در محدوده حرم مطهر در نظر گرفته شده است و 1000 عدد صندلی تاشو جهت استقرار مهمانان ویژه‌ خارجی و مسئولان توسط سازمان بهشت زهرا (س) در نظر گرفته خواهد شد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران آماده سازی دو هزار و 700 چشمه سرویس بهداشتی در 9 سایت، نصب سیستم مه‌پاش  و رفع نقص روشنایی‌های سطح محوطه و مفروش کردن 20 هزار مترمربع از زیرزمین صحن شهدا در حرم مطهر با همکاری سازمان زیباسازی را از دیگر وظایف سازمان بهشت زهرا (س) برشمرد.

 

یزدانی در تشریح فعالیت‌های معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ویژه‌ برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، گفت‌: شرکت بهره‌برداری متروی تهران سرویس‌دهی رایگان در خط یک را در روز مراسم با سرفاصله چهار دقیقه انجام خواهد داد. همچنین متروی تهران در خط یک در حد فاصل میان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حرم مطهر امام خمینی (ره) امشب (دوشنبه) به صورت رایگان تا صبح فردا (سه‌شنبه)  به شهروندان تهرانی ارائه خدمات خواهد داشت. شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز با به کارگیری 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در 24 مبدا و 46 ایستگاه میانی خدمت‌رسانی خواهد داشت. همچنین برای جابجایی معلولان و جانبازان گرامی نیز با استفاده از ناوگان ویژه‌ معلولان خدمت رسانی مناسبی انجام خواهد شد.

 

وی ادامه‌ داد:  سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در ایام برگزاری این مراسم با به کارگیری 100 دستگاه تاکسی ون به صورت رایگان در چهار مسیر و در اختیار قرار دادن 15 دستگاه ون به منظور جابجایی میهمانان ویژه‌ در محوطه حرم و همچنین به کارگیری 20 دستگاه تاکسی سواری جهت سرویس دهی به ستاد "گمشدگان" و استقرار  تاکسی "کارپینو" در پایانه شاهد به منظور جابجایی زائرانی که تمایل به استفاده از تاکسی اینترنتی دارند، ارائه خدمات خواهد داشت.

 

یزدانی تاکید کرد: معاونت فنی ــ مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز با برگزاری جلسات مشترک با پلیس راهور و سپاه جهت تهیه "نقشه راهنمای پارکینگ‌ها" و "هدایت مسیر و خط کشی‌های رنگی پارکینگ‌ها"، "محل استقرار خودروهای هر یک از استان‌ها" را مشخص کرده است. در حقیقت در این مراسم هشت استانی که نزدیک به تهران هستند هر یک با رنگ مشخصی به سمت محل استقرار خود در پارکینگ‌ها هدایت خواهند شد. اطلاع رسانی این پارکینگ‌ها از قبل صورت گرفته است.

 

معاون خدمات  شهری شهرداری تهران در تشریح فعالیت‌های معاونت اجتماعی ــ فرهنگی شهرداری تهران نیز به برنامه‌های عمومی مناطق 22 گانه در سطح شهر تهران شامل هویت بخشی و فضاسازی شهری برگزاری نشست‌های معرفتی و سخنرانی با محوریت گفتمان و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) در مساجد سطح شهر تهران و همچنین برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با عنوان "امام در قاب دل‌ها" در سراهای محلات و مراکز فرهنگی تابعه اشاره کرد و در این باره، خاطر نشان کرد: ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی نیز در داخل محدوده حرم مطهر برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به برپایی پردیس فرهنگی شمیم روح الله در ضلع شرقی حرم به وسعت یک هزار و 400 متر مربع با همکاری مناطق شهرداری تهران اشاره کرد. همچنین با اجرای برنامه‌های محتوایی متعدد شامل "گذر فرهنگ و هنر"، "نمایشگاه عکس امام در قاب دل‌ها" ، "کارگاه‌های هنری و مهارتی"، "رادیو امام"، "پخش فیلم و مستندات تاریخی" در برپایی "استیج فرهنگی و هنری" و .... اشاره کرد. البته خودروهای سازمان خدمات اجتماعی به منظور جمع‌آوری متکدیان نیز از تاریخ 12 خرداد ماه در این محدوده حضور دارند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص برنامه‌های مکان رویداد که توسط مناطق یک و 20 اجرایی می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از 12 تا 15 خرداد ماه در محله "جماران" و "حرم عبدالعظیم حسنی (ع)" انجام خواهد شد. همچنین فضاسازی محیطی مسیرهای منتهی به حسینیه جماران و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) انجام شده است. برپایی نمایشگاه عکس، کتاب، پوستر و فیلم مستند با محوریت زندگی امام راحل در محله جماران و عبدالعظیم حسنی (ع) توسط مناطق یک و 20 شهرداری تهران انجام خواهد شد.

 

یزدانی در تشریح فعالیت‌های معاونت فنی ــ عمرانی شهرداری تهران نیز به انجام آسفالت محوطه "زائر سرا" در حرم مطهر و پشتیبانی از سازمان بهشت زهرا (س) و منطقه 19 در خصوص انجام موارد عمرانی اشاره کرد و گفت: شرکت شهر سالم نیز در این مراسم پایگاه اورژانس و درمانگاه اوراژانس 12 تختخوابی شامل اتاق‌های ویزیت آقایان و خانم‌ها، تزریقات، بستری موقت، اتاق سی پی آر، اتاق مدیریت عملیات، داروخانه به همراه استقرار 12 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس در نزدیکی ستاد ارتحال امام خمینی (ره) بر پا کرده است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح فعالیت‌های شهرداری منطقه 19 نیز به آماده سازی بزرگراه ها و کلیه معابر و مسیرهای دسترسی به حرم مطهر و بهشت زهرا (س) در کلیه موضوعات خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی اشاره کرد و گفت‌: انجام اقدامات اجرایی در خصوص مرمت و هم سطح سازی محل پارکینگ شمالی و غربی حرم مطهر با همکاری معاونت فنی - عمرانی شهرداری تهران و ایجاد اصلاحات هندسی لازم در خصوص روانسازی مسیر تردد زائران از درب جنوبی و سائیر معابر و پارکینگ‌ها توسط شهرداری منطقه 19 انجام شده است.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیش‌بینی استقرار خودروی "فرماندهی حادثه" در مجاورت ستاد ارتحال امام خمینی (ره) و همچنین تامین ژنراتور برق جهت مواقع ضروری توسط سازمان مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت شهربان، حریم بان نیز با هماهنگی پلیس ناجا و فاتب نسبت به برنامه‌ریزی در خصوص حفظ انضباط اجتماعی و پوشش نقاطی که احتمال حضور دست‌فروشان و بساط گستران وجود دارد، اقدام خواهد کرد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه‌ داد: تجهیز و آماده‌سازی و استقرار ستاد ارتحال شهرداری تهران در مجاورت حرم مطهر نیز توسط اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران انجام شده است. سازمان بسیج شهرداری نیز برپایی 50 ایستگاه "رهنمای زائر" جهت هدایت زائران را بر عهده دارد.

 

وی با تاکید بر این که هر یک از بخش‌های شهرداری تهران در برگزاری مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) وظایفی را بر عهده دارند، افزود: تجهیز و راه‌اندازی مرکز "پیام بی‌سیم" شبکه مخابراتی و شبکه دیتا جهت برقراری ارتباط بهینه میان عوامل اجرایی ستاد ارتحال توسط سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران انجام شده است و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری نیز مستندسازی و پوشش خبری کلیه فعالیت‌های شهرداری تهران را از ابتدا تا پایان مراسم بر عهده دارد. سازمان بازرسی شهرداری نیز نظارت کامل و ارزیابی کلیه فعالیت‌های مرتبط با مراسم را بر عهده دارد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: با عنایت به قرار گرفتن عید سعید فطر پس از مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)، ضمن هماهنگی با مصلی امام خمینی (ره) و جلسات متعدد با حوزه‌های مرتبط به ویژه‌ شهرداری منطقه هفت در خصوص برگزاری نماز "عید فطر" پیش‌بینی و آمادگی لازم به عمل آمده است. بر این اساس در هر روزی که به عنوان عید سعید فطر اعلام شود، برای برگزاری نماز عید فطر از ساعت 5:30 درب‌های مصلی برای حضور مردم باز خواهد بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------