جمعیت جهان تا سال 2100 به 10.9 میلیارد نفر می رسد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,جمعیت جهان
برآوردهای سازمان ملل متحد حاکی است که جمعیت جهان تا سال 2100 میلادی از مرز 10.9 میلیارد نفر می گذرد. این رشد شدید مشکلاتی همچون گسترش فقر و گرسنگی را در پی خواهد داشت. 

به گزارش فارس به نقل از ان بی سی نیوز، برآوردهای سازمان ملل متحد حاکی است که جمعیت جهان تا سال 2100 میلادی از مرز 10.9 میلیارد نفر می گذرد. این رشد شدید مشکلاتی همچون گسترش فقر و گرسنگی را در پی خواهد داشت. از سوی دیگر با توجه به تداوم گرمایش زمین، رشد جمعیت کره زمین می تواند برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی را نیز در پی داشته باشد، زیرا این پدیده خطرناک برخی نقاط کره زمین را که هم اکنون محل زندگی افراد زیادی هستند، غیرقابل سکونت می کند.

 

 

 

در حال حاضر حدود 7.7 میلیارد نفر در سراسر جهان زندگی می کنند. بر اساس آمار سازمان ملل نرخ زاد و ولد هم در جهان کاهش یافته و از 3.2 نوزاد به ازای هر زن در سال 1990 به 2.5 نوزاد به ازای هر زن در سال 2019 میلادی رسیده است. بررسی ها حاکیست که این کاهش در آینده هم ادامه می یابد. اما با این حال جمعیت جهان تا سال 2050 میلادی به 9.7 میلیارد نفر می رسد.

 

پیش از این و در سال 2017 سازمان ملل پیش بینی کرده بود جمعیت جهان تا سال 2100 به 11.2 میلیارد نفر برسد، اما کاهش میزان زد و ولد باعث تغییر در این پیش بینی شده است. بیشترین میزان رشد جمعیت جهان مربوط به منطقه جنوب صحرای آفریقاست که جمعیت آن در سی سال آینده دو برابر می شود.

 

همچنین هند پرجمعیت ترین کشور خواهد ماند و جمعیت 1.43 میلیارد نفری آن شاهد رشدی 2.2 درصدی تا سال 2050 خواهد بود. ظرف سی سال آینده 54 کشور شاهد کاهش جمعیت خواهند بود که از جمله انها می توان به لیتوانی، بلغارستان، اوکراین و ژاپن اشاره کرد.

 

جمعیت امریکا از 329 میلیون نفر  در سال 2019 به 434 میلیون نفر در سال 2100 افزایش پیدا می کند که بخش عمده این رشد مدیون مهاجران به این کشور است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------