کیفیت هوای اصفهان از مرز هشدار گذشت/دید افقی در اصفهان به ۶۰۰ متر رسید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,   کیفیت هوای اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای اصفهان طی سه ساعت اخیر ۴۵۴ و در شرایط خطرناک گزارش شده است. 

 منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص شاخص کیفی هوای اصفهان طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۶ صبح امروز اظهار کرد: شاخص کیفی در این بازه زمانی بر روی شاخص ۱۵۵ و در وضعیت ناسالم قرار داشت.

 

وی افزود: همچنین طی سه ساعت اخیر شاخص کیفی هوای اصفهان بر روی عدد ۴۵۴ و در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان علت آلودگی هوای اصفهان را وزش باد و فعال شدن کانون های گرد و غبار در مناطق شرق و شمال استان سمنان اعلام کرد.

 

دید افقی در اصفهان به ۶۰۰ متر رسید

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: به دلیل تشکیل کانون های گرد و خاک و وزش باد به نسبت شدید در جنوب استان سمنان و شمال شرق اصفهان از شب گذشته، دید افقی در برخی از مناطق مرکزی و شرقی استان امروز پنجشنبه به ۶۰۰ متر کاهش یافت.

 

فاطمه زهرا سیدان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دید افقی در شرایط عادی ۱۰ هزار متر است اما گرد و خاک دید افقی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را به ۶۰۰ متر کاهش داده است.

 

وی گفت: شرایط برای وزش باد به نسبت شدید و گردو خاک محلی در مناطق شرق، شمال و تا حدودی مرکز استان تا روز جمعه با شدت ضعیف تری مهیاست و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق پیش بینی می شود.

 

به گفته وی، اطلاع رسانی های رسمی توسط هواشناسی در زمینه ورود توده گرد و خاک که منبع آن از استان سمنان و ارستان از روز سه شنبه انجام شده است.

 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: مرکز اصلی این توده گرد و خاک در مناطق بیابانی شهرستان اردستان در شمال استان اصفهان است.

 

سیدان افزود: این وضعیت گرد و خاک و آلودگی هوا از نیمه شب گذشته تشکیل شده و اوایل وقت امروز پنجشنبه به مرکز اصفهان رسیده است.

 

سیدان بیان کرد: با توجه به اینکه هم اینک سرعت وزش باد در اصفهان سه متر بر ثانیه و ۱۱ کیلومتر بر ساعت است و جهت وزش از سمت شمال شرقی است و همچنان این وضعیت در استان ادامه خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: اطلاعات دقیقی برای روز شنبه وجود ندارد و پیش بینی وضعیت جوی ۲ روز اینده نیاز به بررسی بیشتر دارد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیزگفت: میانگین شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت گذشته به سبب پدیده گرد و غبار برابر ۱۵۵ و در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

 

منصور شیشه فروش افزود: شاخص کیفی هوا در چند ساعت گذشته ۴۱۴ و در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشت.

 

وی از شهروندان اصفهانی خواست به جز کارهای ضروری از منزل خارج نشوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------