ریزگردها به آسمان اصفهان برمی‌گردد؛ فعالیت مجدد کانون گرد و خاک از امروز



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, ریزگردها
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی اصفهان با بیان اینکه از عصر امروز شرایط برای فعالیت کانون گرد و خاک روی منطقه مهیا است گفت: شدت این پدیده برای مناطق شرقی و شمالی استان بیشتر است. 

زهرا سیدان در گفت‌و‌گو با تسنیم دراصفهان، با اشاره به شکل گرفتن کانون‌های گرد و غبار از امروز اظهار داشت: نقشه‌ها نشان می‌دهند برای امروز کانون‌های گرد و خاک در بخش‌های شمال شرق استان و جنوب سمنان در حال شکل گرفتن است.

 

وی افزود: بر این اساس انتظار می‌رود در 24 ساعت آینده شرایط برای وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک محلی در مناطق شرق و شمال استان مهیا باشد.

 

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه جهت وزش باد از شمال شرق و شرق است، گفت: کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطق شمال، شرق، مرکز و برخی از مناطق جنوب غربی استان وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: با این وضعیت به نظر می‌رسد از امروز عصر به بعد شرایط فعالیت کانون گرد و خاک روی منطقه مهیا باشد و شدت آن برای مناطق شرقی و شمالی استان است اما شرایط رسیدن این پدیده به مرکز استان و بخش‌های غربی و جنوبی نیز وجود دارد.

 

سیدان ادامه داد: این وضعیت تا فردا وجود دارد و برای روز دوشنبه هم غبار محلی را پیش‌بینی می‌کنیم چون باد در حدی نیست که بتواند گرد و خاک را از بین ببرد.

 

وی با اشاره به روند افزایش دما در استان اصفهان اظهار داشت: دما بین یک تا سه درجه افزایش می‌یابد و بر این اساس بیشینه دمای اصفهان 39 درجه سانتیگراد و کمینه آن به 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: چوپانان با 44 درجه گرم‌ترین نقطه استان و بویین میاندشت با 6 درجه خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------