تردد ۶ میلیون موتورسیکلت بدون پلاک و ۴ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه در کشور/ فوت ۴۱۵۹ نفر در تصادفات ۳ ماه ابتدایی امسال



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سید کمال هادیان‌فر
سردار هادیانفر گفت: ۶ میلیون موتورسیکلت بدون پلاک و ۴ میلیون موتور‌سوار فاقد گواهینامه در کشور داریم. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: برای توسعه انضباط ترافیکی در کشور نیازمند مشارکت و هم افزایی بین دستگاه‌ها هستیم تا انضباط در ۱۰۴۷ شهر و ۲۱۷ هزار جاده‌ کشور ایجاد شود.

 

سردار هادیانفر با بیان اینکه ۳۶ درصد از تصادفات ما در جاده‌های کشور به وقوع می‌پیوندد، گفت: ۷۰ درصد از جانباختگان سوانح رانندگی مربوط به جاده‌های کشور است.

 

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ما بین دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌ای را تبادل می‌کنیم و در حوزه هم افزایی گام‌های موثری برداشته شده است، اما واقعیت این است که اگر بخواهیم طبق برنامه تعداد ۱۷ هزار و ۳۱۸ جانباخته تصادفات سال ۹۷ را ۱۲ درصد کاهش دهیم، برای سال ۹۸ با کاهش ۲ هزار نفری جانباختگان مواجه می‌شویم.

 

او افزود: آمار تصادفات، تلفات و جانباختگان را به معاون اول رئیس جمهور اعلام کردیم و مقرر شده که دولت اهتمام جدی برای کاهش تلفات داشته باشد.

 

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در سه ماه اخیر ۴ هزار و ۱۵۹ نفر جانباخته داشتیم که ۷۰ درصد از این تعداد کشته شده مربوط به جاده‌ها و ۳۰ درصد باقی نیز مربوط به درون شهر‌هاست.

 

سردار هادیانفر با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۲۵ نفر در صحنه تصادفات در دم جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: چهار عامل اصلی سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی سهم ۸۲ درصدی در وقوع سوانح رانندگی دارند.

 

او گفت: بر اساس آمایش پلیس راهور، مأموران به گونه‌ای در جاده‌ها جاگذاری می‌شوند که تمامی جاده‌ها را زیر نظر داشته باشند و در برخی از نقاط که امکان حضور مأموران پلیس راهور وجود ندارد، از دوربین‌ها و تجهیزات پیشرفته استفاده کرده‌ایم.

 

سردار هادیانفر با اشاره به انجام سیار برخی از مأموریت‌های پلیس راهور تصریح کرد: برای کاهش تصادفات رانندگی، نیازمند توسعه ناوگان پلیس هستیم.

 

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۶ درصد از ۲۵ نفری که در صحنه جان خود را از دست می‌دهند، در حین انتقال و ۴۳ درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

 

سردار هادیانفر درباره طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران گفت: ما شاهد حرکت‌های متعددی از سوی موتورسیکلت سوار‌ان هستیم که عامل نارضایتی مردم به خصوص در شهر تهران و سایر کلانشهر‌ها شده است.

 

او ادامه داد: در جایی که پلیس ایستادگی می‌کند، تنش ایجاد شده و همان مردمی که از پلیس خواهان قانون هستند، در آن صحنه خواهان اغماض می‌شوند.

 

سردار هادیانفر با اشاره به طرح پیشنهادی پلیس راهور برای ساماندهی موتورسیکلت سوار‌ان افزود:  به مأموران پلیس راهور گفتیم که با موتورسیکلت سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و وسیله نقلیه آن‌ها دارای پلاک است و در مناطق ممنوعه مانند خط ویژه، پیاده راه و غیره تردد نمی‌کنند، کاری نداشته باشند.

 

وی افزود: حدود ۶ میلیون از ۱۱ میلیون موتورسیکلت موجود در کشور فاقد پلاک هستند و باید تسهیلاتی ایجاد کنیم که پلاک آن‌ها سریع‌تر توزیع شود و خود موتورسیکلت و اسناد آن احراز شود.

 

سردار هادیانفر گفت: حدود ۴ میلیون موتور‌سوار در کشور گواهینامه ندارند و باید شرایطی ایجاد شود تا این افراد هر چه سریع‌تر گواهینامه خود را دریافت کنند.

 

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به بیمه موتورسیکلت‌ها ادامه داد: رقم بیمه برای موتورسیکلت حدود ۴۰۰ هزار تومان است و با تقسیطی که بیمه‌ها پیش بینی کرده‌اند، در ابتدا مبلغ ۲۵۰ هزار تومان از دارندگان موتورسیکلت دریافت و مابقی قسط بندی می‌شود.

 

مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راه راهور ناجا و معاون اجرایی پلیس راهور ناجا امروز با حضور سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا برگزار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------