پلیس: کشف 15 درصد از موادمخدر توسط سگ‌های موادیاب



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,پلیس
فرمانده نیروی انتظامی گفت: طی ۴ ماهه امسال ۳۰۰ تن کشفیات مواد مخدر داشته ایم که ۱۰ تا ۱۵ درصد این کشفیات توسط سگ‌های موادیاب انجام شده است.

 به گزارش ایسنا سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از مرکز تربیت و عملیات سپکا، مرکز تربیت و آموزش سگ های مواد یاب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این مرکز، مبارزه و مقابله با مواد مخدر از طریق سگ‌های موادیاب است البته این سگ‌ها آموزش های لازم در خصوص کمک به مردم در بلایای طبیعی، زنده یاب و جسدیاب را دیده‌اند.

 

وی به اقدامات مطلوب نیروی انتظامی در امر مقابله و مبارزه با موادمخدر اشاره و تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست امسال ۳۰۰ تن مواد مخدر در سراسر کشور کشف شده که از این میزان، ۱۰ الی ۱۵ درصد این کشفیات توسط سگ های موادیاب انجام شده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در مرکز آموزش و تربیت سگ‌های موادیاب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا استانداردهای مطلوب رعایت شده، عنوان کرد: این مرکز در مقایسه با مراکز سایر کشورها از امکانات پیشرفته ای برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی های مردم موضوع "اعتیاد " است ، گفت: پلیس خود را خدمتگزار مردم می داند و ما نیز با هر وسیله ای که مجاز باشیم با معضل موادمخدر مقابله و مبارزه می کنیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اشتری به نقش تاثیر گذار مرکز سپکا در کشفیات موادمخدر اشاره کرد و افزود: افرادی که در این مراکز فعالیت می کنند با سختی‌های بسیاری روبه رو هستند؛ بنابراین بایستی تمامی امکانات را برای این افراد فراهم کنیم تا آنها با روحیه جهادی به کار خود ادامه دهند. پیش بینی کرده‌ایم تا ۳ سال آینده مکانی جدید را برای این مرکز احداث کنیم تا در ۲۰ سال آینده مشکلی برای نگهداری و آموزش سگ‌ها در این مراکز وجود نداشته باشد.

 

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: با همت همکاران امسال ۴۴۸ باند مواد مخدر شناسایی و با آنها برخورد شده و امروز پلیس مواد مخدر با امکانات به روز و نیروهای باتجربه توفیقات مطلوبی را در کشف و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و خرده فروشان داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------