هند؛ شبهه دخترکشی با پسرزایی مشکوک در 132 روستا



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
مقام‌های قضایی در شمال هند درباره پسرزایی مشکوک در ۱۳۲ روستای ایالت «اوتارخاند» بدون هیچ ثبت تولد دختری در این روستاها، تحقیقاتی آغاز کردند. 

به گزارش ایرنا به نقل از ایندیپندنت، آمار‌های رسمی در ایالت اوتارخاند در شمال هند نشان می‌دهد که در ۱۳۲ روستای منطقه «اوتارکاشی» طی سه ماه، تنها ۲۱۶ نوزاد پسر متولد شده؛ اما تولد هیچ نوزاد دختری به ثبت نرسیده است که همین مساله باعث شده تا مقام‌های قضایی این ایالت به موضوع مشکوک شوند.

 

بر اساس این گزارش، این نگرانی وجود دارد که اهالی این ۱۳۲ روستا در اوتارکاشی پس از اطلاع از جنسیت فرزندان خود به صورت گسترده‌ای اقدام به سقط جنین یا زنده به گور کردن نوزدان دختر کرده باشند.

 

«آشیش چوهان» مقام محلی در اوتارکاشی در همین رابطه گفت: میانگین تولد دختر در این منطقه بر اساس آمار‌هایی که مسئولان بهداشتی و درمانی منطقه جمع آوری کردند صفر است که مشکوک به نظر می‌رسد و این احتمال را قوی می‌کند که به صورت گسترده‌ای در این مناطق، سقط جنین‌های دختر انجام شده است.

 

این مقام محلی افزود: در صورتی که مشخص شود که والدین به صورت عمدی اقدام به سقط جنین کردند، اقدامات قانونی علیه آن‌ها انجام خواهد شد.

 

از سوی دیگر «گوپال راوات» عضو شورای قانون گذاری ایالت اوتارخاند گفت: شوکه کننده است که نسبت تولد نوزدان دختر در این ۱۳۲ روستا صفر باشد و به ندرت می‌شنویم که در این مناطق سقط جنین‌های دختر صورت گیرد.

 

سال ۱۹۹۴ قانون گذاران هندی قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن سقط جنین‌های دختر ممنوع اعلام شد.

 

بر اساس آخرین آمار هند در سال ۲۰۱۱ نسبت تولد نوزادان دختر در مقابل نوزدان پسر، ۹۴۳ دختر در مقابل یک هزار پسر است.

 

سقط جنین‌های دختر از سوی والدین در برخی مناطق هند، امری رایج است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------