بردگی مدرن ۴۰ میلیون نفر در جهان طی سال ۲۰۱۸



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, بردگی مدرن
جدیدترین آمارها نشان می دهد ۴۰.۳ میلیون نفر در جهان طی سال ۲۰۱۸ در شرایط بردگی زندگی کرده اند که بیشتر آن را زنان تشکیل می‌دادند. 

 به گزارش تسنیم به نقل از راشا تودی، در 2018 ، 40.3 میلیون نفر در شرایط بردگی زندگی می‌کردند که بیشتر آن را زنان تشکیل می‌دادند. محققان می گویند با الغای بردگی در قرن نوزدهم، این فاجعه پایان نیافته و فقط شکل آن تغییر کرده است.

 

 طبق تحقیقات انجام شده نشانه های گسترده ای از بردگی مدرن وجود دارد. در حالی که هیچ تعریف قانونی و رسمی از بردگی مدرن نداریم، ولی سازمان ملل آن را  شرایط انسانهایی توصیف می کند که  کارشان طبق اراده خودشان نیست و در معرض مجازاتهای مختلف قرار دارند. سازمان ملل و کشورهای عضو آن متعهد شده‌اند که بردگی را به همراه قاچاق انسان ، کار اجباری و کار کودکان تا 2030 از بین ببرند.

 

کاترین بریانت، مدیر تحقیقات جهانی برای موسسه واک بری گفت 16 میلیون قربانی بردگی در زنجیره های عرضه ای کار می کنند که نظارت ضعیفی بر آنها وجود دارد. اینها شامل کار کودکان یا شرایط کاری استعمارگرانه نمی‌شود.

 

 کمتر از 40 کشور از 183 کشوری که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، سیستم ها و قوانین لازم برای جلوگیری از  تجارت محصولاتی را دارند که در خط تولید شان از برده ها سوء استفاده شده است. علی رغم این قوانین، این کشورها نتوانسته اند به خوبی آنها را اجرایی کنند.

 

 این گزارش اشاره می‌کند که چرخه جهانی کالاها اطمینان از تولید آنها را بدون دخالت بردگان بسیار سخت می‌کند چون ردیابی آنها سخت است.

 

 بسیاری از کشورهایی که کالاهای مصرفی تولید می‌کنند، درصد بالایی از کارگرانشان در شرایط بردگی فعالیت می کنند. این افراد شیفت های طولانی کاری و شرایط طاقت فرسا را تحمل می کنند و  امکان ترک این شرایط را ندارند. صنایع مد و فناوری بخش های اصلی هستند که در آنها از نیروی کار اجباری استفاده می شود.

 

 طبق گزارشات، آمریکا بیشترین مقدار کالاهایی را وارد می کند که در بخشی از خط تولیدشان قبل از رسیدن به مصرف کننده از  بردگان استفاده شده است. همه اینها علیرغم تلاش ها و قوانینی صورت می‌گیرد که برای حل این پدیده تصویب می شوند.

 

طبق گفته بریانت، کمبود تحصیلات و آگاهی در میان مردمی که در خطر بهره‌کشی قرار دارند، یک عامل مهم است که از آن غفلت می‌شود.

 

«ما مواردی داریم که از افراد بهره کشی شده و خودشان متوجه نشده اند در شرایط بردگی قرار دارند».

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------