عضو شورای شهر:اسناد همه بدهی های دوره قالیباف،در شهرداری وجود دارد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,حسن رسولی

 

حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران، هم با اشاره به گزارشی که حناچی از بدهی‌ها ارائه داده است و تأکید همکار خود در شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «شرق»، گفت با توجه به مشمول مرور زمان‌شدن بسیاری از بدهی‌های بانکی و تأییدشدن بسیاری دیگر از بدهی‌ها در این دو سال تغییر عدد 52 به 69 چندان عجیب نیست و حتی ممکن است دو ماه دیگر این عدد باز هم تغییر کند.

 

او تأکید دارد که بحث‌های رسانه‌ای و مجادله‌ای درباره ماهیت مالی اسناد شهرداری می‌تواند مانوری برای برخی از اشخاص باشد، اما در نهایت ماهیت بدهی‌ها در اسناد شهرداری تهران موجود است و جای کتمان ندارد. او افزود: در زمان تهیه سند تحویل و تحول شهرداری تهران ازسوی آقای نجفی، من هم ایشان را همراهی می‌کردم و در همان زمان هم این سؤال مطرح بود که چرا همان زمان جزئیات بدهی‌ها را به صورت شفاف و علنی اعلام نمی‌کنند تا دیگر شبهه‌ای باقی نماند اما حرف آقای نجفی این بود که به‌جز آن 52 هزار میلیارد تومان هنوز بدهی‌بودن برخی از سرفصل‌های مسجل نشده و به همین دلیل آن موارد را اعلام نکردند. 

او با بیان اینکه در سازمان بزرگی مثل شهرداری تهران سرفصل‌های مالی و بدهی‌ها مختلفی وجود دارد، افزود: برخی از این بدهی‌ها مثل بازپرداخت بدهی به مالکان املاکی که در مسیر طرح‌های شهری قرار می‌گیرند، ثابت‌اند، اما برخی دیگر از سرفصل‌ها مانند بدهی به بانک‌ها به‌دلیل پرداخت سود و جرائم، متغیر هستند و چنانچه شهرداری مثل هر مشتری دیگری قادر به بازپرداخت اقساط وام خود نباشد، جریمه می‌شود و در وجود و محاسبه این ارقام مالی که اسناد مشخصی دارند، جای شک و شبهه وجود ندارد. 

 

او تأکید کرد: آقای شهردار یا آقای میرلوحی ارقام اعلامی را خودشان از جایی نامعلوم استخراج نکرده‌اند که جای شک و شبهه باقی بماند، بلکه همه این اعداد در دفاتر مالی شهرداری ثبت و ضبط هستند و سازمان‌های نظارتی می‌توانند برای بررسی آنها ورود کنند.

 

رسولی افزود: اسناد و ترازهای مالی شهرداری پس از تهیه ازسوی حسابرس مستقل رسیدگی و درباره آنها اظهارنظر می‌شود. این اسناد در دو ستون مشخص «بدهی و سرمایه» و «دارایی‌ها» ارائه می‌شود و آنچه به عنوان بدهی در این جداول اعلام شده کاملا شفاف هستند و جایی برای مناقشه ندارند.  

 

 

 خبرآنلاین /شرق 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------