تعیین زنگ نماز در برنامه درسی تمامی پایه‌های تحصیلی به مدت ۳۰ دقیقه



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, زنگ نماز
بخشنامه تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ توسط وزیر آموزش‌وپرورش ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در این بخشنامه در ۱۰ محور بر اجرایی کردن طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی و اجرای آن تأکید کرد.

 

در متن این بخشنامه آمده است: «اقامه نماز از اهم وظایف حاکمان در نظام اسلامی است و قرآن کریم ملاک حکمرانی مطلوب را برپاداشتن نماز و اهتمام در اقامه این مهم‌ترین فریضه الهی می‌شمارد. علاوه بر این نماز رکن اصلی دین‌داری و شرط قبولی همه اعمال در محضر خدای متعال است، مایه تقرب و نزدیکی هرچه بیشتر به خداوند برای انسان پرهیزگار به شمار می‌رود. نماز و نیایش و تقویت روح بندگی و عبودیت یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌های تربیت اسلامی است.

 

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، در ادامه این بخشنامه آمده است: نقش مهم و بی‌بدیل تعلیم و تربیت برای پرورش فطرت و آماده کردن انسان‌ها برای زندگی شرافتمندانه، امری انکارناپذیر است، بنابراین در اجرای «راهکار ۳-۱ سند تحول بنیادین» در آستانه برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و مدرسه» تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش خواهد بود.

 

وزیر آموزش و پرورش از مدیران کل به‌عنوان رئیس شورای اقامه نماز استان خواست در تحقق هرچه بیشتر منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اجرایی کردن طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی و اجرای

 

۱-تشکیل منظم شورای اقامه نماز استان، مناطق و مدارس باهدف اجرایی نمودن آیین‌نامه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز

 

۲-اتخاذ تدابیر لازم جهت اقامه نماز جماعت در مدارس سراسر کشور (در وقت شرعی)

 

۳-انتخاب امام جماعت توانمند و مجرب در همه مدارس (اعم از روحانی یا همکار فرهنگی)

 

۴-تعیین زنگ نماز در متن برنامه درسی روزانه مدارس در تمامی دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی به مدت ۳۰ دقیقه.

 

۵-جذب و هدایت خیرین برای ساخت و تجهیز نمازخانه و سایر فعالیت‌های نماز مدارس.

 

۶-تمهیدات لازم برای حضور حداکثری داوطلبانه همکاران و دانش آموزان در نماز جماعت مدارس توسط مدیران و تلاش جهت حضور مدیران ستادی و عوامل اجرایی آموزشگاه در صفوف نماز جماعت دانش آموزان.

 

۷-مشارکت اولیا دانش آموزان در فرایند اقامه نماز جماعت مدارس.

 

۸-برنامه‌ریزی برای برقراری تعامل پویا و سازنده میان مدارس، مسجد و جامعه محلی با تکید برای اجرای طرح پیوند مدرسه با مسجد و نماز جمعه.

 

۹-برگزاری دوره‌های توانمندسازی با موضوع نماز برای همکاران فرهنگی، دانش آموزان و اولیا آن‌ها در راستای اجرایی شدن راهبردهای «طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی» و تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد مرکزی اقامه نماز.

 

۱۰-خودداری از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس و دارالقرآن‌ها، تلاش کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------