امروز مرز خسروی بازگشایی می‌شود/ مشخص شدن مسیر جدید برای تردد زائران در داخل عراق



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, مرز خسروی
استاندار کرمانشاه گفت: مرز خسروی به هیچ وجه به طور مطلق بسته نشده و در این مرز رفت و آمد انجام می‌گیرد و از امروز، 14مهرماه کاملا بازگشایی می‌شود.

 به گزارش فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند صبح امروز در نخستین نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، اظهار داشت: تمرکز این ستاد بر پیشگیری و افرایش تاب‌آوری کشور در مقابل حوادث است.

 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: رودخانه قره‌سو کرمانشاه امسال باید به هر شکل ممکن لایروبی شود و گرنه در فصل بارندگی ممکن است مشکل‌ساز شود؛ مهندسی رودخانه باید در استان بیشتر جدی گرفته شود، سال گذشته گاماسیاب در سه نقطه طغیان کرد و خساراتی به بار آورد.

 

وی در خصوص وضعیت مستاجران زلزله‌زده استان نیز، افزود: مصوبه دولت این بود که به مستاجران مناطق زلزله زده 40 میلیون تسهیلات داده شود، البته اختصاص زمین به آن‌ها خارج از مصوبه دولت بوده است، با این وجود در راستای تحقق رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل تهدید زلزله به فرصت، به‌دنبال آن هستیم که این موضوع را محقق کنیم.

 

بازوند گفت: طی دو سال اخیر، در بحث بازسازی روستایی به اندازه 10 سال در استان کار انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در قانون جدید مدیریت بحران بر لزوم مشارکت مردم در مدیریت بحران‌ها تاکید شده است که بیانگر اهمیت این موضوع است.

 

طی چند روز اخیر به دلیل بروز برخی ناآرامی‌های در کشور عراق به‌ویژه در شهر بغداد، مسؤولان امنیتی این کشور مرز را بسته و اجازه ورود از این مسیر را به زائران ایرانی نمی‌دهند، البته این مرز برای عبور و مرور اتباع عراقی و همچنین فعالیت‌های تجاری باز است.

 

از آنجا که مسیر مرز خسروی به نجف از شهرهای کاظمین و بغداد می‌گذرد و مسؤولان عراقی معتقدند که در شرایط کنونی وضعیت برای تردد در این مسیر به دلیل بروز برخی مشکلات وجود ندارد، البته با توجه به کاهش ناآرامی‌ها در عراق، مذاکراتی با مسؤولان این کشور برای بازگشایی مجدد مرز خسروی صورت گرفته، به طوری که استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبر از بازگشایی این مرز داد و گفت: مرز خسروی از امروز (یکشنبه، 14 مهرماه)، کاملا بازگشایی می‌شود.

 

بازوند بیان کرد: با پیگیری‌هایی که تا اواخر وقت شب گذشته انجام دادیم، مقرر شد تردد زوار از مرز خسروی از امروز برقرار شود.

 

وی افزود: این مرز به هیچ وجه به طور مطلق بسته نشد و در خسروی رفت و آمد انجام می‌گیرد، اینکه برخی از کانال‌ها بسته شدن این مرز را عنوان کردند به هیچ وجه صحت ندارد.

 

بازوند تصریح کرد: به خاطر اینکه مرز خسروی تنها مرزی است که از داخل بغداد می‌گذرد و به‌دلیل منع ترددی که در بغداد وجود دارد ما نمی‌توانستیم از این مسیر زوار را عبور دهیم.

 

وی یادآور شد: پیگیری کردیم که مسیر جدیدی پیدا کنیم که اگر منع تردد در بغداد ادامه داشت، زوار را از مسیر جدید عبور دهیم که این کار انجام شده است.

 

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در دیاله عراق برای عبور زوار هیچ مشکلی وجود ندارد و طی این دو روز با رایزنی‌هایی که صورت گرفت مسیر جدیدی را برای تردد زوار پیدا کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر چه اعلام کردند که منع تردد در بغداد هم حل و فصل شده است، اما می‌توانیم این مسیر جایگزین را تعریف کنیم.

 

بازوند در پایان، گفت: سردار جاویدان، فرماندهی انتظامی استان از فرماندهان بسیار زحمتکش و عملیاتی هستند و ایام هفته گرامیداشت نیروی انتظامی را به ایشان و مجموعه خانواده شورای تامین تبریک می‌گوییم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------