مرزهای منتهی به کربلا بارانی همراه با مه صبحگاهی خواهند بود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بعد از ظهر در کرمانشاه رگبار باران رخ می‌دهد و برای مرز خسروی و مرز مهران نیز احتمال رگبار باران وجود دارد. در مرز شلمچه نیز مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است. 

امین حسین نقشینه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دیشب بارش‌های خوبی در استان‌های اردبیل و گیلان رخ داد و امروز نیز بارش‌ها در سواحل دریای خزر تداوم دارد. در شرق گیلان و غرب مازندران بارش‌ها از شدت بییشتری برخوردار خواهد بود و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد ماند.

 

وی اظهارداشت: برای شمال غرب کشور نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و برای دامنه‌های جنوبی البرز مانند استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان و در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران خواهیم داشت.

 

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز بعدازظهر دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و ایلام رگبار پراکنده باران رخ خواهد داد و این رگبارها گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه می‌شوند.

 

نقشینه گفت: امشب و فردا وزش باد شدید در شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که با کاهش دما همراه خواهد بود که برای منطقه زابل می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر فردا رگبار پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهیم داشت که استان‌های لرستان، ایلام، مرکزی ، همدان و غرب اصفهان را شامل می شود که با عبور این موج بارشی از فردا تا آخر هفته بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت.

 

وی اظهار داشت: بعدازظهر امروز و امشب در نقاطی از هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس، رگبار پراکنده خواهیم داشت و فردا و پس فردا در نقاطی از فارس نیز این شرایط پیش‌بینی شده است.

 

نقشینه گفت: فردا شاهد افزایش نسبی دما در سواحل شمالی کشور و استان‌های شمال غرب خواهیم بود، به عنوان مثال بیشینه دمای امروز رشت ۲۳ می‌شود که فردا به ۲۵ درجه می‌رسد، ساری امروز ۲۴ و فردا ۲۵ و تبریز امروز ۲۳ و فردا ۲۴ درجه خواهد شد. اما مشهد فردا خنک تر می‌شود.

 

همچنین بیشینه دمای مرز خسروی امروز ۳۳ درجه و فردا ۳۴ درجه خواهد بود. بیشینه دمای مرز مهران نیز امروز ۳۹ درجه بالای صفر می‌شود. برای مرز شلمچه بیشینه دمای ۴۰ درجه برای امروز و فردا پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز کربلا ۳۹ درجه بالای صفر، فردا ۳۸ درجه و پس فردا نیز ۳۸ درجه خواهد بود.

 

تهران بارانی می‌شود  

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز نیمه ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه خواهد بود که در مناطق شمالی و مرتفع به صورت رگبار و رعد و برق و باد شدید پیش‌بینی شده است، فردا تهران کمی خنک تر می‌شود. در واقع بیشینه دمای امروز مهرآباد ۲۶ درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز مهرآباد ۱۶ درجه بالای صفر بود؛ همچنین بیشینه دمای امروز شمیرانات ۲۵ و کمینه دما ۱۴ درجه خواهد شد.

 

نقشینه افزود: شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و اهواز ۴۰ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------