تعداد زنان سالمند تنها در کشور ۲ برابر مردان است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردان سالمند در کشور متاهل هستند و میزان تاهل در زنان سالمند حدود ۴۰ درصد است. 

به گزارش ایلنا، محسن شتی در حاشیه کارگاه آموزشی مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درمشهد درگفت و گو با خبرنگاران گفت: بیشتر زنان سالمند در کشور به دلیل فوت همسر تا آخر عمرشان تنها می‌مانند اما بیشتر مردان سالمند پس از فوت همسرشان دوباره ازدواج می‌کنند.

 

وی با بیان این که سالمندی در کشور ما زنانه است به طوری که جمعیت زنان سالمند به دلیل بالا بودن طول عمر زنان بیشتر از مردان سالمند است و این در حالی است که بیشتر آن تنها زندگی می‌کنند، افزود: حمایت از زنان سالمند به ویژه وقتی که فرزندی هم برای مراقبت ندارند، ضروری دانست.

 

شتی ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور سالمند است و جمعیت سالمندی در ایران به مدد ارتقای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی رو به افزایش می‌باشد.

 

وی استان گیلان را با حدود ۱۳ درصد جمعیت سالمندی، سالمندترین استان کشور دانست و گفت: استان سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان در کشور شناخته شده است که جمعیت سالمندی آن کمتر از سایر مناطق کشور است.

 

رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سند ملی سالمندان تدوین شده و به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است افزود: هدف از اجرای برنامه‌ها در حوزه سالمندی این است که سالمند، سالم پیر شود و اگر این اتفاق بیفتد با افزایش جمعیت سالمندی مشکلی نخواهیم داشت.

 

وی راه‌اندازی دانشگاه سالمندی را یکی از اقدامات در راستای ارتقای آموزش و سلامت سالمندان دانست و ادامه داد: در دانشگاه‌های سالمندی که در برخی مناطق کشور مانند استان سیستان و بلوچستان به طور آزمایشی در حال راه‌اندازی است، محتوی دروس با رویکرد و سبک متفاوت توسط استادان بازنشسته دانشگاه ارائه می‌شود.

 

گفتنی است کارگاه آموزشی مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۱۱ الی ۱۳ آذر ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------