تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, آلودگی هوا
شهردار تهران گفت: راه‌حل کوتاه مدت تعطیلی مدارس می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشد. 

به گزارش ایلنا، با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهرداری، ایستگاه متروی مولوی افتتاح شد.

 

پیروز حناچی، شهردار تهران در افتتاح ایستگاه مترو مولوی گفت: امروز پیرو قولی که به شهروندان دادیم، ایستگاه مترو مولوی افتتاح شد. این ایستگاه نقش زیادی در سرویس دهی بخش جنوبی بازار دارد چرا که نزدیک به بازار پارچه فروش ها و پرنده فروش ها است‌.

 

شهردار تهران ادامه داد: به طور طبیعی این منطقه ترافیک دارد و با افتتاح این ایستگاه حجم ترافیک کمتر می شود.

 

وی درباره سیستم تهویه این ایستگاه گفت: از خصیصه های این ایستگاه آن است که هواکش های ایستگاه داخلی است و در شرایط تحریم توانستیم خودمان هواکش داخلی را تامین کنیم.

 

حناچی ادامه داد: سرفاصله در این محدوده ۱۰ دقیقه است و امیدواریم در ادامه آن را کاهش دهیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که نقش تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی هوا چقدر است؟ گفت: راه حل کوتاه مدت تعطیلی مدارس می تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشد.

 

او درباره مسیرهای خروج اضطراری این ایستگاه گفت: برای این ایستگاه مسیر خروج اضطراری تعبیه شده که در شرایط اضطراری تحت عنوان مسیر سبز افتتاح شود.

 

حناچی درباره سهم شهرداری در کاهش آلایندگی گفت: درصدی برای آن تعیین نشده اما ۱۴ دستگاه در این مساله نقش دارند و نقش شهرداری تهران در آلودگی هوا کمتر است و پیگیریم با افزایش مترو و اتوبوس وضعیت را بهتر کنیم.

 

وی ادامه داد: در مساله آلودگی بحث آلاینده هایی که خارج از محدوده حریم تهران فعالیت می کنند‌، صنایع بزرگ و نیروگاه ها نیز باید توجه قرار بگیرند چرا که آلودگی آنها بر شهر تهران سایه می اندازد.

 

حناچی در پاسخ به سوالی درباره اینکه طرح زوج و فرد از درب منزل در روزهای آلوده اجرایی می شود و سردرگمی شهروندان را درپی دارد گفت: در شرایط اضطرار طبیعی است و ممکن است به قاعده و مصوبه عمل نکنیم، اما به طور طبیعی طرح زوج و فرد نداریم.

 

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که سهم مترو تهران در بودجه ۹۹ در حدود ۲۰ درصد کاهش داشته اظهار داشت: بودجه هنوز قطعی نشده و سهم شهرداری در حمل و نقل از بخش اوراق مشارکت است، البته در کمیسیون عمران درباره آن صحبت می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------