اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل در اصفهان تا پایان سال



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,طرح زوج و فرد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه امروز اصفهان به سمت حمل و نقل هوشمند قدم برمی دارد، اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال طرح زوج و فرد از درب منازل در شهر اصفهان عملیاتی شود. 

داریوش امانی در آئین بهره برداری رسمی از سامانه های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان با هزینه ای بالغ بر ۴۰۲ میلیارد ریال، اظهارکرد: این پروژه ها شامل ۵۸۰ سامانه هوشمند ترافیکی، ۱۳ سامانه متحرک ثبت تخلف ایستایی و ۷ پروژه زیرساختی کنترل ترافیک است.

 

وی با اعلام اینکه قرار است با همکاری پلیس راهور اتفاقات خوبی به خصوص در زمینه کاهش تلفات و خسارات در حوزه حمل و نقل شهر رقم بزنیم، افزود: آلودگی هوا معضلی است که در شهر اصفهان با آن مواجه ایم و قرار است برنامه عملیاتی تدوین شود تا سال آینده روزهای پاک بیشتری داشته باشیم.  

 

امانی با اشاره به بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر، گفت: اصفهان اولین کلانشهری در کشور بود که برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اقدام کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارک داریم که برای توسعه خطوط بی آر تی و خرید ناوگان نو باید تا پایان سال اقدام کنیم، همچنین حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس باید به ناوگان اصفهان اضافه شود.  

 

وی با بیان اینکه در بخش تاکسیرانی هم قرار است هزار دستگاه نوسازی و هزار دستگاه بازسازی کنیم، افزود: یکی از اقدامات مهم در اصفهان این است که هم اکنون به عنوان دومین شهر بعد تهران در سامانه های ثبت تخلف و دوربین های نظارت تصویری هستیم.

 

به گزارش ایسنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به اینکه امروز اصفهان به سمت حمل و نقل هوشمند قدم برمی دارد، گفت: رتبه اصفهان در تصادفات همچنان بالاست، به طوری که سال ۱۳۹۶، ۱۴۸ کشته تصادفات داشتیم و در سال گذشته، ۱۶۳ کشته داشتیم. به این معنا که چندین سال شیب منفی داشتیم، اما دوباره شیب تند شد و به همین خاطر باید به تجهیزات و سیستم های نوین هوشمند مجهز شویم.

 

وی اظهار امیدواری کرد؛ با قدم هایی که برداشته می شود سال دیگر تعداد کشته شدگان، تصادفات در اصفهان را کاهش دهیم.  

 

امانی با تاکید براینکه بالاترین رسالت ما ایمنی عبور و مرور در کلانشهر اصفهان است، اظهارکرد: سامانه یکپارچه اطلاعات حمل و نقل برای سال آینده در دستور کار است، همچنین توسعه سامانه های هوشمند و اضافه شدن رینگ سوم را در دستور کار داریم و امیدواریم تا پایان سال طرح زوج و فرد از درب منازل را بتوانیم عملیاتی کنیم.

 

در این مراسم همچنین، امیراحمد زندآور عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، به هوشمندسازی شهر اشاره و اظهارکرد: یکی از زیرساخت ها در این زمینه، حمل و نقل شهری است. در این زمینه فعالیت هایی طی چندسال گذشته در اصفهان آغاز شده که بخشی از آن امروز به نتیجه رسیده و شاهد بهره برداری از آنها هستیم.

 

این عضو شورای شهر اصفهان، ترافیک شهری را یکی از چالش هایی عنوان کرد که گریبان شهر اصفهان را گرفته و افزود: مثلث انسان، جاده و وسایل حمل و نقل، ترافیک شهری به وجود آورده است که در این راستا باید به آموزش و فرهنگسازی در کنار فراهم کردن زیرساخت ها و نیز مهندسی ترافیک توجه داشت.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که امروز تبدیل به بحران شده و شهروندان را دچار چالش کرده، حمل و نقل است، اظهار کرد: حمل و نقل شهری در اصفهان در بعضی موارد دچار بحران شده و درخواست ما این است که در فصل تنظیم بودجه، نگاه ویژه ای به مباحث حمل و نقل داشته باشیم تا تنفس آسان و آرام را به مردم شهر هدیه دهیم.

 

زندآور با یادآوری اینکه سال گذشته نیمی از بودجه شهرداری به حمل و نقل تعلق داشت، گفت: این روند در سال آینده هم استمرار یابد چون نمی توان این موضوع را به سال های بعد موکول کرد و هزینه های بالایی خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------