پیشنهاد دایر شدن مدارس در ۵شنبه‌ها / آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آموزش و پرورش
وزیر اسبق آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تقویم آموزشی قطعا نیازمند اصلاح است اظهار کرد: علیرغم محدودیت‌های قانونی باز هم آموزش و پرورش می‌تواند تصمیماتی اتخاذ کند، اما نگاه منفعلی در اغلب زمینه‌ها از جمله آموزش و پرورش داریم. 

به گزارش ایسنا، علیرضا علی احمدی با بیان اینکه اشکالات ساختاری فراوانی در کشور داریم که ناهماهنگی‌هایی را در پی دارد گفت: یک علت مداخلات غیرتخصصی در آموزش و پرورش، به خود مسئولین آموزش و پرورش برمی‌گردد. مداخلات در زمان بنده هم وجود داشت ولی با قاطعیت ایستادم و اجازه ندادم حتی یک نفر معلم به تهران منتقل شود. یک نماینده مجلس درخواست انتقال همسرش را داشت که در مقابلش ایستادیم و وی علیه ما استیضاح را کلید زد که به نتیجه‌ای هم نرسید.

 

وی افزود: در تمام این مدت یک نفر به سفارش مجلس و یا دستگاه‌های دیگر استخدام نکردم و بازنشستگی ۱۷۵ هزار نفر صورت گرفت، اما بعد از اینکه رفتیم برخی افراد کشتی آموزش و پرورش را به گل نشاندند.

 

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه به عنوان مثال امکانات آموزش و پرورش درگیر انتخابات است اما هزینه آن را پرداخت نمی‌کنند گفت: دستگاه‌ها به آموزش و پرورش فشار می‌آورند اما باید محکم باشد. متاسفانه فرهنگ لابی و بده بستان هم وجود دارد و اگر مسئولی بخواهد بماند باید در مواردی بده بستان داشته باشد.

 

وی افزود: نمایندگان مجلس کار آموزش و پرورش را مختل می‌کنند و فرمان آموزش و پرورش را در استان ها به دست می‌گیرند و تا تغییر مدیر مدرسه هم مداخله می کنند.

 

علی احمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش سالیانی است که از دست رفته است گفت: تنها بحث کمیت مطرح نیست بلکه کیفیت هم باید مورد توجه باشد. فرزندان ما بیشتر در فضای مجازی حضوردارند و حضورشان در مدرسه باکیفیت نیست. 

 

وی ادامه داد: بررسی کنید چه سهمی از مستخدمین آموزش و پرورش در ۴۰ سال گذشته از طریق مجاری رسمی تربیت معلم و چه سهمی از دیگر طرق وارد آموزش و پرورش شده‌اند؟ وقتی مربیان نهضت سوادآموزی که تخصص آموزش بزرگسالان را دارند جذب آموزش و پرورش شده و به دوره ابتدایی می روند چه اتفاقی می‌فتد؟.

 

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تقویم آموزشی قطعا نیازمند اصلاح است اظهار کرد: علیرغم محدودیتهای قانونی باز هم آموزش و پرورش می‌تواند تصمیماتی اتخاذ کند.نگاه منفعلی در اغلب زمینهها از جمله آموزش و پرورش داریم. 

 

علی احمدی ادامه داد: از ۱۰ سال قبل به این سو و از سال ۹۰ تا کنون از ۱۶۴ روز ناسالم در یک سال در تهران تا ۴۲ روز ناسالم در سال دیگر داشته‌ایم. باید راهکار بیابیم. به عنوان مثال می‌توان ۵شنبه‌ها کلاس درس دایر کرد، در این صورت ۳۲ روز به ساعات آموزش افزوده می‌شود.

 

وی ادامه داد: یا می‌توان بسته آموزشی تولید و از طریق شبکه رشد و مجاری چندرسانه‌ای در اختیار دانش آموزان قرار دهیم. اگر مدرسه دوشیفته نیست می‌توان کلاس برگزار کرد و یا سیستم دو ترمی را سه ثلثه کرد؛ در این صورت می توان برنامه را طوری تنظیم کرد که تعطیلی روزهای آلودگی هوا در بین دوثلث قرار بگیرد. 

 

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه درست است که مجلس در راس امور هست، ولی متاسفانه آموزش و پرورش را با برخی مصوبات بیچاره کرده است گفت: آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست. درباره تغییر تقویم آموزشی نیز باید بگویم که خود آموزش‌ و پرورش دارد کوتاهی می‌کند و می تواند راهکارهای جایگزینی را مصوب و اجرا کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------