زلزله تهران حتمی است، جمع نکرده بروید!



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, زلزله تهران

 

شک نیست شتر مرگ پشت در و پنچره خانه‌ همه خوابیده با این تفاوت که در مورد ما این شتر وسط پذیرایی خانه‌مان جا خوش کرده و اصلا هم نمی‌خوابد!

 

از گزینه‌های روی میز ترامپ مادر...گرفته تا گزینه‌های روی زمین و هوا از جمله: سیل؛ تصادف؛ آلودگی هوا؛ هوای بودار؛ سقوط هواپیما؛ کیک‌های قرص‌دار؛ زورگیرهای قمه‌دار؛ امراض واگیردار؛ اغتشاشات مسئله‌دار؛ خلاصه کلی مقولات گیر و واگیردار! (البته مبادا دچار سیاه‌نمایی شوید چون خداروشکر؛ هیچی که نداشته باشیم امنیت داریم.)   

 

بگذریم؛ اما اصل حرف‌مان این است با وجود اینمهه دلائل کافی و وافی و واقعی برای مردن؛ چرا یک عده دوست دارند دلائل مجازی دیگری هم بهمان اضافه کنند؟ آنهم برای مایی که به دلیل وفور صنم در دور و برمان؛ یاسمن گم می‌شود.   

 

یکیش همین یادآوری‌های دم به ساعت وقوع قریب الوقوع زمین لرزه در تهران است. یعنی تا می‌خواهیم یک جواریی این موضوع را بیندازیم پشت قباله دردهای دست به نقدمان که لااقل فقط با آنها بسوزیم و بسازیم؛ ناگهان کارشناس دلسوزی از راه می‌رسد و بشدت متذکر می‌شود که چه نشسته‌اید؟ دقیقا 3250 سال پیش در روز سه شنبه زلزله‌ای کل تهران را با خاک یکسان کرد و احتمالا سه شنبه هفته بعد، بمناسبت  3251 سالگی‌ شدنش خواهد آمد و در مراسم جشن تولدش ولوله و زلزله‌ای به پا خواهد کرد!

 

 خب؛ عزیزان کارشناش؛ به این مو قسم ما هم می‌دانیم که نیت‌تان خیر است و هدف‌تان اطلاع‌رسانی صرف است اما خداوکیلی غیر از آن مانورهای کاملا موثر زلزله در مدارس چه کار دیگری از دست مان برمی‌آید؟ این تذکرات به جز ملال و استرس دقیقا چه خاصیت دیگری دارند؟! بخدا ما هم می‌دانیم تهران 5 گسل بی پدر و مادر دارد اسم های‌شان را هم به ترتیب قد می‌دانیم از گسل مشا گرفته تا گسل ری ... خب حالا چه کنیم؟ به قول فرنگی‌ها پلان‌تان چیست؟ جمع کنیم و برویم؟ یا جمع نکرده برویم؟ بازهم ضمن احترام به همه لرزه نگاران انسانی بنده بعنوان کسی که کارشناسی خود را در رشته زمین شناسی با معدل 12 گرفته‌ام درخواست می‌کنم اگر قرار بر تذکری است این تذکر از نوع پیشنهادات خاک بر سری باشد! البته نه از آن نوعی که هم اینک به ذهن همه متبادر شد! بلکه از آن نوعی که می‌گوید: با این اوصاف اسف بار چه خاکی بر سرمان بریزیم!؟

 

 بازهم دست همه کسانی که به فکر جان و مال و نان و ناموس مان هستند می‌بوسیم البته اگر تمیز باشد و نیت‌شان هم جلب توجه نباشد!       

 

 خبرآنلاین /فرزین پورمحبی

 

         

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------