تهرانی ها 2450میلیارد تومان عوارض به شهرداری بدهکارند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, تهرانی ها
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران از انتشار انبوه قبوض عوارض پایدار سال ۹۸ خبر داد و گفت با اینکه حدود۵۰ درصد مردم عوارض خود را پرداخت می‌کنند اما شهروندان همچنان ۲ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان عوارض معوق در دو حوزه «نوسازی» و «پسماند» دارند. 

وحید عرب با اشاره به توزیع قبوض عوارض پایدار سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران گفت: به منظور مشارکت حداکثری شهروندان و همچنین ارتقای سطح درآمدهای پایدار شهرداری، قبوض عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند از طریق شرکت پست در همه مناطق تهران توزیع شد.

 

وی افزود: بازه زمانی این قبوض متعلق به سال ۹۸ است که از اول فروردین تا ۲۹ اسفندماه خواهد بود، اما بدهی پیشین املاک بدهکار نیز در قسمت دیگر این قبوض درج شده است.

 

عرب با بیان اینکه شهروندانی که عوارض امسال ملک خود را تا ۲۹ اسفندماه پرداخت کنند، مشمول جوایز خوش‌حسابی خواهند شد، گفت: میزان بهره‌مندی شهروندان بابت خوش‌حسابی در عوارض نوسازی مطابق تبصره یک ماده ۱۰ قانون نوسازی معادل ۱۰ درصد، در عوارض کسب و پیشه ۱۰ درصد و در بهای خدمات مدیریت پسماند به استناد بند یک تبصره ۴ به ازای هرماه تعجیل در پرداخت، ۵/ ۱ درصد است.

 

وی خاطرنشان کرد: درخصوص عوارض شهرسازی نیز در صورتی که شهروندان پرداخت نقدی داشته باشند، مشمول ۲۰ درصد تسهیلات تشویقی می‌شوند. به گفته عرب، برابر قانون مودیانی که تا پایان هرسال عوارض شهری را نپردازند، از آغاز سال بعد ملزم به پرداخت زیان دیرکرد به نسبت مدت تأخیر خواهند بود.

 

دنیای اقتصاد 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------