تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس به عهده وزارت بهداشت است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,تعطیلی مدارس
تعطیلی مدارس تهران که بنا به اعلام قبلی امروز به پایان می رسد و برای ادامه آن باید اطلاع رسانی مجدد صورت بگیرد به عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است. 

به گزارش مهر، روز شنبه به دنبال برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه و به دنبال اینکه بسیاری از مدارس کشور شعبه اخذ رأی بودند، مدارس تعطیل شدند.

 

روز شنبه آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که برای ضد عفونی کردن تمام مدارس و ایمنی برای حضور دانش آموزان در مدارس تا روز سه شنبه مدارس تهران تعطیل است. به دنبال این اعلام استانداری تهران نیز تمام مدارس استان تهران را تعطیل اعلام کرد.

 

مدارس قم و چند شهر دیگر نیز طی روزهای گذشته به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل اعلام شدند.

 

این تعطیلات گسترده‌تر از مدارس است و دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاهی را نیز در بر گرفته است.

 

حال از آغازین ساعات امروز خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در تلاش هستند تا تکلیف تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس تهران و کشور را پیگیری کنند. مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران به خبرنگار مهر در این خصوص گفت: در خصوص تعطیلی یا دایر بودن مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا طبق دستور رئیس‌جمهور، تصمیم‌گیری به عهده وزارت بهداشت است. ما نیز به محض اینکه وزارت بهداشت نظرش را اعلام کند، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

این در حالی است که روز شنبه هفته جاری ابتدا آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد اعلام تعطیلی به عهده استانداری است و بعد از آن استانداری اعلام کرد این اعلام تعطیلی به عهده وزارت بهداشت است و در نهایت نیز ابتدا آموزش و پرورش شهر تهران خبر از تعطیلی مدارس برای ضد عفونی مدارس داد و بلافاصله استانداری تهران نیز آن را اعلام کرد.

 

در حالی که بنا به گفته منابع موثق در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تصمیم برای تعطیلی مدارس پایتخت و چند شهر دیگر قطعی است و حتی خبر می‌رسد از مدارس که ضد عفونی که اعلام شده بود، رخ نداده است، باید دید چه زمانی وزارت بهداشت این خبر را اعلام خواهد کرد و این تعطیلات آیا تا پایان سال خواهد بود یا باز هم به صورت موقت و تا پایان هفته این تعطیلی اعلام می‌شود.

 

به گزارش مهر، یکی از دلایل تعلل در اعلام این تعطیلی می‌تواند این باشد که باید تبعات گسترده چنین اعلامی از جمله احتمال مسافرت رفتن خانواده‌ها و دیگر موارد را وزارت بهداشت در نظر بگیرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------