آغاز طرح ملی پایش و غربالگری کووید19 در 13 استان از سوی هلال احمر



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,طرح ملی پایش
سرپرست جمعیت هلال‌احمر از آغاز رسمی طرح پایش وغربالگری کووید19 در مبادی خروجی استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان خبر داد. 

به گزارش ایسنا، دکتر کریم همتی امروز سه شنبه 27 اسفندماه پس از بازدید از پست پایش و غربالگری جمعیت هلال احمر استان تهران در عوارضی تهران – قم گفت: طرح پایش وغربالگری کووید19 در مبادی خروجی استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان به صورت رسمی آغاز شد.

 

وی افزود: جمعیت هلال احمر در اجرا و برگزاری این طرح ملی با بهره گیری از 500 تیم 4 نفره با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار پلیس، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری در این پست ها حضوری فعال و تاثیر گذار دارد.

 

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر، این تیم ها به صورت هماهنگی وظیفه غربالگری و تب سنجی را بر عهده دارند و از خروج و ادامه تردد موارد  مشکوک به کرونا جلوگیری می کنند و این افراد به مدت 14روز به قرنطینه منتقل می شوند.  

 

وی با اشاره به اجرای همه ساله طرح امداد و نجات نوروزی، اضافه کرد: هر سال در این ایام نیروهای امدادرسان هلال احمر با آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر در خدمت مردم و مسافران نوروزی بودند، اما امسال با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور در طرح ملی پایش و غربالگری کووید 19 توسط هلال احمر در مبادی خروجی 13 استان در خدمت مردم هستیم.

 

همتی تاکید کرد: تلاش می کنیم عوارض بیماری، تعداد مبتلایان و تعداد مرگ و میر را به کم ترین مقدار ممکن برسانیم و این مهم فقط با همکاری و همدلی مردم با نیروهای امدادی محقق خواهد شد و آرزو می کنیم که مردم سربلند، سرافراز، مهربان و مهرورز ایران، سالی سرشار از خیر و برکت را آغاز کنند و بدانند که نیروهای امدادرسان هلال احمر تا کنترل نهایی این بیماری در کنار مردم هستند تا گامی در کنترل بیماری و شکستن حلقه انتقال این بیماری بردارند.

 

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی از تمامی هموطنان خواست تا از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری و اجتناب کنند، زیرا این روزها شرایط خاصی به خاطر بیماری کرونا در کشور حاکم است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------