کمک‌های غیرنقدی مردم برای پیشگیری از کرونا به ۳۷۶ میلیارد ریال رسید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کمک‌های غیرنقدی
رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: میزان مشارکت‌های غیرنقدی مردمی جمع‌آوری شده از سوی سازمان داوطلبان این جمعیت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور تا ۲۱ فروردین سال ۹۹ به ۳۷۶ میلیارد ریال رسید. 

کریم همتی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین در مدت یادشده ۲۲۰ میلیارد ریال نیز به صورت نقدی از سوی مردم نوعدوست، مهربان و مهرورز کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا  به حساب جمعیت هلال احمر واریز شده است.

 

وی با اشاره به انجام برخی اقدامات انجام شده از سوی سازمان داوطلبان این جمعیت در خصوص پیشگیری از کرونا در سراسر کشور ادامه داد: از همان ابتدای شروع بحران کرونا تا روز ۲۱ فروردین ۹۹، بیش از ۹۸۰ طرح و پروژه داوطلبی برای پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس در سراسر کشور انجام شده که در اجرای و انجام این پروژه ها ۷۲ هزار و ۶۹۴ نفر از داوطلبان فعال هلال احمر مشارکت داشته اند که میزان این کار داوطلبی ۶۷۴ هزار و ۹۴۵ نفر ساعت ثبت و گزارش شده است.

 

رییس جمعیت هلال احمر روز گذشته(جمعه) نیز از تمرکز ویژه این نهاد برای هدایت کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی جهت حمایت از اقشار آسیب دیده از بحران کرونا خبر داده بود و با اشاره به اهتمام ویژه هلال احمر به ساماندهی کمک های مردمی از ابتدای بحران کرونا تاکید کرده بود: این جمعیت بر اساس قانون مدیریت بحران کشور نهاد متولی ساماندهی مشارکت های مردمی در بحران ها محسوب می شود و از همان ابتدای شروع بحران کرونا با هماهنگی موسسات خیریه و عام المنفعه و صدور مجوز برای ۲۷ نهاد مردمی دیگر بصورت جدی وارد این عرصه شد.

 

همتی اضافه کرده بود: نخستین مرحله از کمک های مردمی به دلیل ذات بحران کرونا به تامین وسایل بهداشتی و ضروری برای نقاط محروم و حاشیه ای اختصاص یافت و علاوه بر آن ۵۰۰ هزار نفر از بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی نیز تحت پوشش ارائه اقلام ضروری بهداشتی قرار گرفتند.

 

وی افزوده بود: جمعیت هلال احمر در مرحله دوم برای کمک به تامین برخی از اقلام ضروری برای بیماران کرونایی در بیمارستان ها اقدام به کمک برای تهیه دستگاههای ونتیلاتور(کمک تنفسی) کرد که در این مرحله نیز حدود صد دستگاه به ارزش تقریبی ۱۶۰ میلیارد ریال مورد تعهد قرار گرفت که از این میزان تاکنون ۵۲ دستگاه با کمک خیران و مشارکت های مردمی تامین شده است.

 

رییس جمعیت هلال احمر مرحله سوم ساماندهی مشارکت های مردمی را اقدام برای کمک های معیشتی به خانواده های آسیب دیده از بحران کرونا اعلام و تاکید بود: تعداد زیادی از مردم از این بحران آسیب های اقتصادی دیده اند و جمعیت هلال احمر بنا دارد تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بخشی از آنها را که تحت پوشش نهادهای حمایتی دیگر از قبیل کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند، مورد حمایت قرار دهد.

 

وی تصریح کرده بود: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری جمعیت هلال احمر همه ظرفیت های درونی و بیرونی را فعال کرده تا بااستفاده از منابع داخلی و کمک های مردمی چه در داخل و چه خارج از کشور بتواند بخشی از آسیب های معیشتی مردم نیازمند را جبران نماید. به همین منظور پویشی جدید از سوی این نهاد با همکاری موسسات خیریه و همه گروههای مرجع بزودی آغاز بکار می کند.

 

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

 

اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی Impartiality، بی طرفی Neutrality، استقلال Independence، خدمت داوطلبانه Voluntary Services، بشردوستی Humanity، یگانگی Unity و جهانشمولی Universality است.

 

جمعیت هلال احمر در حال حاضر در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

 

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.

 

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

 

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اکنون دارای ۱۴ مرکز درمانی فعال در ۱۴ کشور دنیا است.

 

به گفتته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به ۴۲۳۲ نفر رسیده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------