حاجی میرزایی: امتحانات نهایی دانش‌آموزان حضوری برگزار می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, حاجی میرزایی
وزیر آموزش و پرورش گفت: امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد، لذا امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ مگر اینکه مجددا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروتکل سختگیرانه‌تری را ضروری بداند. 

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی امروز در جلسه شورای راهبردی شبکه آموزشی دانش آموزان در مورد امتحانات پایان سال تحصیلی، اظهار داشت:  برای پایه دوازدهم به دلیل شرکت در کنکور تمهیداتی در نظر گرفته شده است و به این علت که امتحانات نهایی حدود سه هفته طول می‌کشد، سه هفته پس از پایان امتحانات نهایی پایه دوازدهم کنکور برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: بخش عمده آموزش پایه دوازدهم در نیمه دوم سال ۹۸ انجام شده است و قبل از اسفند ماه بخش مهمی از دروس تمام شده است. برای اینکه دانش آموزان بتوانند در اردیبهشت ماه دروس خود را مرور کنند، بدون تاخیر در زمان آموزشی برگزاری امتحانات این دانش آموزان را پیگیری می‌کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مصمم هستیم محتوای پیش بینی شده برای هر پایه تحصیلی آموزش داده شود و امتحانات پس از پایان اتمام دوره آموزشی برگزار خواهد شد.

 

حاجی میرزایی گفت: با توجه به ارزیابی معلمان از برنامه‌های آموزشی و با لحاظ آموزش‌های تلویزیونی و تلاش‌های مسئولانه و خلاقانه معلمان در فضای مجازی قبل از راه اندازی شبکه شاد، مدیران و معلمان می‌بایست پس از ارزیابی از بخش‌های آموزش داده شده برای ادامه برنامه درسی تا آموزش کل محتوای دروس از طریق روش‌های معرفی شده اقدام کنند و بنا به حذف محتوای آموزشی نداریم.

 

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس تابع سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: در جلسه آتی ستاد امکان بازگشایی مدارس بررسی خواهد شد و متناسب با ملاحظات وزارت بهداشت تصمیم‌گیری می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بازگشایی مدارس بستگی دارد به اینکه چه زمانی امکان تشکیل کلاس وجود دارد، تصریح کرد: چه امکان تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری باشد و چه نباشد، محتوای آموزشی حتما از همین مسیر و مسیرهای جایگزینی که پیش بینی شده است، به انجام خواهد رسید.

 

وی افزود: از اینکه تمام دانش آموزان ممکن است به دلایلی امکان دسترسی به شبکه شاد را نداشته باشند آگاه هستیم و برای استمرار آموزش این دسته از افراد هم برنامه داریم که پس از مشخص شدن دقیق از روش‌های جایگزین استفاده می‌شود.

 

  ایرنا  

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------