افزایش ناگهانی ۲۰ درصدی مصرف آب در شهر تهـــران / پیک لحظه‌ای مصرف آب تهران به ۵۱,۵ مترمکعب بر ثانیه رسید



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مصرف آب در شهر تهـــرا
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به شروع زودهنگام گرمای هوا و هم‌چنین تداوم بیماری کرونا گفت: تا چند روز قبل مصرف آب شهر تهران فقط ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت اما در عرض سه روز اخیر شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در شهر تهران هستیم. 

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری با تاکید بر اینکه هم اکنون تمامی تاسیسات شرکت آب و فاضلاب تهران اعم از تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌ها با تمام ظرفیت در مدار بهره‌برداری هستند افزود: ظرفیت تولید آب تهران حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز است و تا تیرماه این رقم به چهار میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

 

بختیاری با اشاره به اینکه شهر تهران هیچ‌گاه در خردادماه مصرفی بیش از سه میلیون مترمکعب را تجربه نکرده است، افزود: از ابتدای خرداد ماه امسال شاهد مصرف بالای سه میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب در شهر تهران بوده‌ایم به گونه‌ای که در روز شنبه رقم بی‌سابقه‌ای برای اوج لحظه‌ای مصرف آب تهران رقم خورد و این رقم به ۵۱,۵ مترمکعب بر ثانیه رسید.

 

او افزود: مصرف آب در شهر تهران در روز یکشنبه هفته جاری از مرز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز گذشت.

 

بختیاری گفت: امسال ۲۰ روز زودتر به‌روزهای اوج مصرف رسیده‌ایم. هرچند که از اسفندماه ۱۳۹۸ مصرف با ۲۵ درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل مواجه بوده و از آن زمان ارقام بالاتر از سه میلیون متر مکعب در روز بوده است. این درحالی است که اوج مصرف آب در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ حدود سه و نیم میلیون مترمکعب در روز ۲۸ تیرماه بود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به رشد ۲۰ درصدی مصرف آب تهران گفت: سالانه بین ۲,۵ تا ۴ درصد رشد مصرف آب در تهران داشتیم که متناسب با رشد جمعیت بود اما وضعیت امسال شرایطی را فراهم آورد تا این رقم به ۱۱ درصد افزایش یابد و ادامه این روند تامین آب تهران را با مشکلات فراوانی روبرو خواهد کرد.

 

بختیاری در پایان با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی همکاران خود، از شهروندان تهرانی خواست برای جلوگیری از افت فشار، جیره‌بندی و همین‌طور جلوگیری از جریمه شدن مشترکان در قبوض خود، مصرف را با راهکارهای ساده مدیریت کنند تا تابستان ۱۳۹۹ بدون دغدغه سپری شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------