افزایش دما در کشور از فردا/ گرد و غبار و بارش‌های رگباری در سیستان و بلوچستان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز روند افزایش دما در اغلب نقاط کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا،  محمد اصغری، با اعلام این خبر افزود: امروز شرایط برای وقوع رگبار‌های نسبتاً قابل توجه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان از جمله نیک شهر، سراوان، فارس، کهنوج، ایرانشهر حتی در شرق استان هرمزگان یعنی ارتفاعات حاجی آباد فراهم است.

 

وی گفت: در شمال غرب به ویژه مناطق شمالی آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل به ویژه در خلخال شرایط کاملاً برای وقوع بارش‌های قابل توجه مهیاست.

 

اصغری افزود: در سواحل دریای خزر هم بارندگی خواهیم داشت و گیلان، مازندران و با تاخیر در گلستان بارش به شکل پراکنده اتفاق خواهد داد و در ادامه بارش‌ها در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی پیش بینی شده است.

 

کارشناس هواشناسی گفت: پدیده دیگر حاکمیت باد‌های ۱۲۰ روزه است که از امشب در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی شکل می‌گیرد و منجر به خیزش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

 

وی افزود: وزش باد را در ساعات بعد از ظهر در جنوب سمنان، شمال اصفهان، جنوب تهران، مرکزی، البرز، یزد نیز خواهیم داشت و در ادامه در کرمان، خراسان شمالی و رضوی این شرایط حاکم خواهد شد.

 

اصغری گفت: به واسطه وزش باد، آب‌های جنوب شرق کشور نیز به ویژه سواحل دریای عمان مواج است و از فردا باید منتظر روند افزایش دما با شیبی ملایم باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------