محسن هاشمی:لزوم ایجاد سامانه سوت زنی ساختمانهای ناایمن در تهران



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,محسن هاشمی
رئیس شورای شهر تهران از ایجاد سامانه سوت زنی شناسایی ساختمانهای ناایمن درتهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر با بیان این که در هفته شهرداری ها و دهیاری ها قرار داریم گفت:این روزها شهرداریها با مشکلات متعددی مواجه هستند. به گونه ای که علاوه بر چالش هایی همچون پاسخگویی بدون اختیار، هزینه کرد بدون منابع و تغییر نوسانات ارز ، تحریم ها و غیره، با کرونا نیز دست و پنجه نرم می کنند.

 

هاشمی با اشاره به حادثه تاسف برانگیز کلنیک سینا گفت: از همان ابتدا شورای شهر وظیفه خود دانست که تا حصول نتیجه این مساله را پیگیری کند و یک کمیته تخصصی با حضور نمایندگان ۳ کمیسیون خدمات شهری ، حقوقی و شهرسازی تشکیل داد و در جلسه سه ساعته روز گذشته نیز ابعاد مختلف این حادثه بررسی شد.

 

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که ۵ ماه پیش طرحی در شورا به تصویب رسید که بر اساس آن شهرداری ملزم شد که سامانه بر خط پایش ایمنی ساختمان ها در برابر خطرات احتمالی را ایجاد کند، گفت: شنیده ام که ورژن اولیه این نرم افزار آماده شده و امیدواریم به زودی این سامانه ایجاد شود.

 

هاشمی با بیان این که بعد از حادثه پلاسکو پایش تمام ساختمان ها از سوی آتش نشانی انجام شد، گفت: حدود ۳۳ هزار ساختمان نا ایمن درتهران شناسایی شد، اما شهرداری ابزار لازم برای برخورد با این ساختمانها را ندارد که لازم است با استفاده از ظرفیت دولت و شورای عالی استان ها لایحه ای به مجلس ببریم چون شهرداری در مساله ایمنی به عنوان ضابط قضایی شناسایی شود.

 

وی با بیان این که ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد که تنها ۲۲۰ ساختمان ایمن سازی کردند و حدود ۳۶۰۰ ملک نیز در حال ایمن سازی هستنداما در مورد مابقی ساختمان ها  هیچ اتفاقی نیفتاده است، گفت: بایدزمینه ای را فراهم کنیم که این ساختمان ها بهقوه قضاییه معرفی شوند و با تخلفات و قصور احتمالی مالک برخورد شود.

 

هاشمی با بیان این که پیشنهاد شده است که شهرداری تهران نسبت به صدور شناسنامه ایمنی برای ساختمان ها اقدام کند، گفت: ما برای آسانسور شناسنامه ایمنی صادر می کنیم و چرا نباید برای ساختمان ها شناسنامه صادر شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تاب آوری ساختمان ها باید مشخص شود و رده ایمنی برای ساختمان ها تامین کنیم تا شهروندان هنگام خریدمتوجه شوند که چه ساختمانی را با چه تاب آوری می خرند گفت: همچنین پیشنهاد می شود سامانه سوت زنی تخلفات در ایمنی و ساختمان سازی توسط مدیریت شهری ایجاد شود که مردم با استفاده از ۱۳۷ و ظرفیت فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی سازه های ناایمن شهر را معرفی کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------