ورود سامانه بارشی به کشور/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای ‌پرجمعیت و صنعتی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ‌کاهش کیفیت هوا در شهرهای ‌پرجمعیت و صنعتی کشور، از ورود سامانه بارشی به کشور از امشب (۱۶ بهمن) خبر داد. 

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروز (۱۶ بهمن) در غالب مناطق کشور جوی ‌پایدار و آرام ‌پیش‌بینی می‌شود. از این رو در شهرهای صنعتی و ‌پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده جوی باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در اوایل شب به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، ابرناکی و بارش باران و برف در استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی آغاز می‌شود.

 

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (۱۷ بهمن) گستره فعالیت سامانه بارشی غرب، شمال غرب، مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد، گفت: بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به‌صورت برف و در مناطق جنوبی به‌صورت رگبار رعدوبرق و گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال لرستان و زنجان بارش شدت خواهد داشت،

 

به گفته ضیاییان، شنبه (۱۸ بهمن) در کل نیمه غربی کشور بارش وجود خواهد داشت. این در حالیست که در شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر، شمال خلیج فارس، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، ‌کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال زنجان و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه‌ (۱۹ بهمن) از فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود، اظهار کرد: گستره فعالیت این سامانه در جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق است. همچنین بارش در شمال فارس، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب چهارمحال و بخیتاری و اصفهان شدت خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: روز دوشنبه (۲۰ بهمن) در شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش ‌پراکنده و در نیمه شرقی کشور وزش باد ‌پدیده غالب خواهد بود. همچنین این سامانه به‌تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد.

 

ضیاییان با اشاره به اینکه فردا و شنبه (۱۷ و ۱۸ بهمن) در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان و کهگیلویه وبویراحمد احتمال بارش تگرگ وجود دارد، گفت: از امروز تا ظهر جمعه (۱۶ و ۱۷ بهمن) در استان‌های گیلان و اردبیل وزش باد شدید جنوبی باعث افزایش نسبی دما می‌شود.

 

به گفته وی،  در بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن) در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط شرق و جنوب گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود.  همچنین خلیج فارس نیز طی فردا و شنبه (۱۷ و ۱۸ بهمن) مواج خواهد بود.

 

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ بهمن) ابری همراه با غبارصبح‌گاهی و در بعدازظهر وزش باد و به‌تدریج بارش باران با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۸ بهمن) ابری، در بعضی ساعات بارش باران و مه رقیق و گاهی افزایش باد و رگبار رعدوبرق با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------