برگزاری "کووید پارتی" میان جوانان بی قرار تهرانی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,تست مثبت آنتی بادی
تست مثبت آنتی بادی در خون افراد مجوز ورود به این مهمانی هاست. 

وب سایت "میدل ایست آی" با انتشار گزارشی از برگزاری پارتی های بهبود یافتگان کرونا در تهران خبر داده است.

 

به گزارش عصرایران، بر اساس این گزارش جوانان تهرانی که کرونا گرفته اند و در تست خون آنها آنتی بادی ویروس کرونا موجود است با دادن آزمایش به پارتی های شبانه ای می روند که همه مهمانان آنها قبلا کرونا گرفته اند.

 

این گزارش نوشت:

جوانان تهرانی با برگزاری مهمانی مختص کسانی که از ویروس کرونا بهبود یافته اند، محدودیت های کرونایی را دور می زنند.

 

آزمایش آنتی بادی ویروس کرونا در میان جوانان بی قرار ایرانی رواج یافته، جوانانی که آرزوی زندگی در خارج از چهار دیواری خانه خود را دارند.

 

آزمایش "سرولوژی" با اندازه گیری تعداد آنتی بادی ویروس در نمونه خون افراد علامت دار و بدون علامت، ایمنی بدن افراد نسبت به عفونت " کووید19" را بررسی می کند.

 

نتیجه مثبت آزمایش اما می تواند هدف دیگری داشته باشد: این یک کارت ویژه دسترسی به "پارتی های آنتی بادی" است که در سراسر تهران برگزار می شوند.

 

میترا 24 ساله گفت که او از محدودیت های کرونایی خسته شده است و می خواهد دلیلی برای احساس شادی داشته باشد. بنابراین او تصمیم گرفت یک مهمانی برگزار کند و برخی از دوستانش را دعوت کند.

 

مهمانی او یک پیش شرط غیرمعمول داشت.

 

میترا در این باره گفت: "کسانی که می خواستند در مهمانی من شرکت کنند باید از قبل آزمایش آنتی بادی می کردند و نتایج را برای من می فرستادند تا ببینم در خون آنها آنتی بادی وجود دارد یا نه... و اگر نتایج مثبت بود، این بدان معنا بود که هیچ خطری برای آنها و یا ما وجود ندارد و ما می توانیم با هم تفریح ​​کنیم."

  

آزمایش آنتی بادی ویروس کرونا در ایران به امری عادی تبدیل شده است. هزینه آن در حدود 120 هزار تومان (5 دلار) است و می توان با مراجعه به آزمایشگاه های خصوصی یا بیمارستان ها آن را تهیه کرد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، آنتی بادی ضد کووید19 معمولاً در چند هفته اول پس از بیماری قابل تشخیص است.

 

آنتي بادي ها از ابتلای دوباره افراد به ويروس جلوگيري مي كنند و به آنها اين امكان را مي دهند تا برخي از محدوديت هاي اعمال شده توسط دولت را دور زده و اندكي احساس عادی بودن به زندگی خود بدهند.

 

میترا که لیسانس علوم غذایی دارد در این باره به "میدل ایست آی"  گفت که او سال گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده بود و حدود 2ماه نمی توانست نفس بکشد. با این حال ااکنون که بهبود یافته است ، او معتقد است که در برابر ویروس ایمن است.

 

وی با اطمینان گفت: "بعد از اینکه یک بار به کووید19 مبتلا شدید دیگر به این ویروس مبتلا نمی شوید چون در بدنتان آنتی بادی وجود دارد."

 

او برای تأیید ادعای خود گفت که خواهرش که به عنوان پرستار در یک کلینیک تهران کار می کند، پس از "جستجوی آنلاین زیاد درباره ویروس" در مورد آنتی بادی ها و ایمنی، به همین نتیجه رسیده است.

 

همه گیری طولانی مدت ویروس کرونا همه مردم ایران را خسته و ناامید کرده است. جوانان می گویند از تعطیلی رستوران ها ، سینماها و سایر اماکن تفریحی خسته شده اند. مهمانی ها فقط ابزاری هستند که به آنها کمک می کند این روزهای یکنواخت را پشت سر بگذارند.

 

مهرداد ، دانشجوی 23 ساله هنرهای گرافیک که در مهمانی های آنتی بادی شرکت کرده است ، گفت: "شما به من بگویید چه باید بکنم؟ چه مدت قرار است در خانه های خود منزوی شویم؟ ما از این ویروس لعنتی خسته شده ایم."

 

او افزود:" "یک سال است که زندگی ما با ماسک و مواد ضد عفونی کننده عجین شده است. ما نمی توانیم به ملاقات کسی برویم ، نمی توانیم دوستان خود را در آغوش بگیریم. و اصلاً مشخص نیست که چه زمانی واکسن وارد ایران می شود ، و حتی زمانی که در دسترس است ، مشخص نیست که آیا می توان از آن استفاده کرد یا نه ."

 

سیما، دختر 21 ساله تهرانی که در یک پارتی آنتی بادی در منطقه لواسان در شمال شرق تهران شرکت کرده در این باره گفت:" من می دانم که خطر ابتلا دوباره به ویروس کرونا وجود دارد، اما در این مهمانی ها سعی می کنم فقط با افرادی که به خوبی می شناسم ارتباط نزدیک داشته باشم و از افرادی که خیلی نمی شناسم فاصله بگیرم."

 

مهرداد یکی دیگر از حاضران در این مهمانی ها  گفت که او تابستان گذشته مبتلا شده و آزمایش آنتی بادی متعاقب آن "تأیید کرده که وی حداقل برای 6 ماه در برابر ویروس مصونیت خواهد داشت."

 

او گفت :" گردهمایی های ما بسیار محدود و دارای فیلترهای زیادی است. اینگونه نیست كه ما همه را وارد كنیم و میزبان از همه می خواهد كه نتایج آزمایش آنتی بادی خود را همراه داشته باشند."

 

با این حال همه کسانی که در این مهمانی ها شرکت می کنند ویروس کرونا را جدی نمی گیرند و حتی برخی از آنها برای کسب مجوز ورود به مهمانی اقدام به جعل نتیجه تست آنتی بادی کرده اند.

 

"امیر" یک ورزشکار حرفه ای 22 ساله مدعی است که ورزشکاران به طور طبیعی در برابر این ویروس ایمن هستند.

 

او گفت:" هیچ ورزشکاری در دنیا به خاطر ویروس کرونا فوت نکرده است. به عنوان مثال ، کریستیانو رونالدو یا زلاتان ابراهیموویچ هر دو ویروس کرونا گرفتند ، اما خیلی زود بهبود یافتند. به من یک ورزشکار را نشان دهید که ویروس کرونا داشته باشد."

 

او اقرار کرد که برای شرکت در پارتی آنتی بادی با فتو شاپ برای خود تست جعلی درست کرده است:" همه افراد حاضر در مهمانی آنتی بادی دارند بنابراین در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا نیستند. بنابراین آنها هیچ خطری برای من ندارند. چرا باید احساس گناه کنم؟"

  

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------