تکذیب خبر انتقال سرباز اکبری به خشکشویی پلیس/آماده باش پلیس پایتخت برای چهارشنبه سوری و نوروز ۱۴۰۰



رییس پلیس  ,اخبار اجتماعی,خبرهای  اجتماعی
رییس پلیس پایتخت با تشریح آخرین وضعیت ماجرای درگیری نماینده مجلس با سرباز پلیس راهور گفت که اخبار مربوط به انتقال این فرد به خشکشویی پلیس شایعه است. 

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح‌های پلیس پایتخت درباره ادعای مطرح شده پیرامون انتقال سرباز پلیس راهور که مورد برخورد از سوی نماینده مجلس واقع شده بود، به خشکشویی پلیس گفت: این سرباز نیروی عملیات پلیس راهور است و در همان نیرو نیز فعال است و اخبار منتشر شده در مورد انتقال وی شایعه است.

 

وی درپاسخ به پرسش ایسنا در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده و شکایت از عنابستانی، نماینده مجلس نیز گفت: مسیرما، مسیر قانون است و ما شکایتمان را به طور رسمی اعلام کردیم.

 

رحیمی افزود: ما علاوه بر قوه قضاییه با مجلس نیز مکاتبه کردیم و فیلم ایشان و تخلف ایشان را ارسال کردیم و از طریق مجاری قانونی به شکایتمان ادامه خواهیم داد.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات پلیس برای چهارشنبه سوری گفت: پلیس در این ایام در آماده باش کامل بوده و با مخلان نظم و امنیت و افرادی که بخواهند اقدام به ایجاد رعب و وحشت کرده یا از مواد محترقه غیر مجاز استفاده کنند برخورد خواهد کرد این افراد دستگیر شده و خودروهایشان نیز توقیف و تا پایان تعطیلات در پارکینگ خواهد بود.

 

رحیمی درباره این که آیا مواد محترقه مجاز نیز برای چهارشنبه سوری وجود دارد یا خیر؟ گفت: برخی از این مواد که جزو تولیدات داخلی هستند دارای مجوزند اما تعداد آنها بسیار کم بوده و البته باید به این نکته نیز توجه شود که نحوه استفاده از این مواد نیز مهم است. بنابراین توصیه پلیس این است که در چهارشنبه سوری خانواده ها به صله رحم پرداخته و از انجام حرکات و رفتارهای مخاطره آمیز توسط خود یا فرزندانشان پرهیز کنند.

 

رئیس پلیس پایتخت درباره ی پرتاب مواد محترقه از داخل ساختمان ها به معابر نیز گفت: پلیس با این موضوع نیز به جد برخورد خواهد کرد و همان طور که گفتم آماده باش کاملی که برای چهارشنبه سوری داریم شامل تمام این موارد می شود.

 

رحیمی درباره ی وضعیت اجرای محدودیت های تردد نیز گفت: بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت تردد و شهرهای ممنوعه برای سفر، امروز اعلام خواهد شد، اماتوصیه ما برای شهروندان این است که تا جای ممکن از انجام سفر و حضور در اماکن شلوغ و پرتجمع خوداری کنند. با این وجود در طول نوروز در آماده باش کامل خواهیم بود.

 

آماده باش بیش از ۲۰ هزار نیروی پلیس پایتخت درنوروز ۱۴۰۰

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره طرح نوروزی پلیس اظهار کرد: این طرح از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. بر این اساس بیش از ۲۰ هزار نیرو در تهران بزرگ مستقر بوده و علاوه بر آماده باش کلانتری ها و کانکس های پلیس، ۱۹۰ ایستگاه نوروزی نیز اقدام به ارائه خدمات شبانه روزی به شهروندان خواهند کرد.

 

وی افزد: در طول تعطیلات نوروزی گشت های خودرویی وموتوری و پیاده پلیس در سطح محلات افزایش خواهد یافت .

 

رحیمی درباره ی وضعیت ترافیکی در پایتخت نیز گفت: پلیس راهور ما به همراه یگان امداد در معابر منتهی به بهشت زهرا در محدوده مراکز خرید و ... در آماده باش کامل خواهد بود و پیش بینی های لازم چه در قبل از آغاز سال نو که حجم ترافیک بالاست و چه برای بعداز تعطیلات که ممکن است خلوتی معابر موجب افزایش سرعت شود، اتخاذ شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------