پسر چینی که فیلم دختران ایرانی را منتشر می‌کرد آزاد شد



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه سوالی درباره دادگاه شلیک به هواپیمای اوکراینی مطرح شد. همچنین درباره پرونده پسر چینی که با دختران ایرانی عکس و فیلم می گرفت هم توضیحاتی ارائه شد. 

به گزارش خبرآنلاین، خبرنگاری از غلامحسین اسماعیلی پرسید درباره سخنان مقامات اوکراین که گفته اند ابتدا باید محاکمه مقصران سانحه انجام شود و بعد خسارات دریافت شود، چه نظری دارید؟

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قبلا اعلام کردیم مرجع صالح برای رسیدگی به این موضوع مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران هستند و این مرجع که در کشور ما سازمان قضایی نیروهای مسلح است، با یکی از رسیدگی های فنی و دقیق روبرو است. این رسیدگی ها توسط دادسرای نظامی انجام و پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و به زودی دادگاه برگزار و حکم مقتضی صادر می شود.

 

او توضیح داد: این که کشوری در ارتباط با پرونده قضایی کشور دیگری اظهارنظر کند، پسندیده و حقوقی نیست. ولی موضوع پرداخت غرامت که زودتر از رای دادگاه انجام می شود از خوبی های نظام قضایی ما است. در بسیاری از پرونده ها ما قبل از صدور حکم دادگاه سعی داریم طلب طلبکاران را پرداخت کنیم. در قوانین ما در بسیاری از سوانح از جمله تصادفات و حوادث کارگری، در ابتدای امر 50 درصد و حتی در صورت اقتضا 100 درصد دیه و غرامت به ذی حق و ذی نفع پرداخت می شود.

 

اسماعیلی گفت: قبل از آنکه حکم دادگاه صادر می شود تامین اعتبار شده تا برای پرداخت غرامت به خانواده های داغدیده، امتیاز و ارزش است نه این که بگویند اول رسیدگی کنید بعد غرامت بپردازید. توصیه می کنم سایر نظامات قضایی از اقدامات شایسته و پسندیده نظام جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری کنند. البته غرامت از سوی دادگاه پرداخت نمی شود بلکه وزارت راه و شهرسازی مسئول پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی است.

 

گزارشهای مردمی درباره تخلفات انتخابات موضوع سوال دیگری از سوی خبرنگاران بود.

 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ گفت: از زمانی که بخشنامه ریاست قوه قضاییه درباره رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در بهمن 99 صادر شد تاکنون 1373 گزارش مردمی در سامانه سجام ثبت کردیم. اقدامات موثری در ارتباط با این گزارشها انجام شده است.

 

اسماعیلی گفت: اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از این جرایم با کمک دادستانها انجام شده است. تعداد گزارشهای مردمی نشان دهنده حساسیتهای مردم درباره تخلفات انتخاباتی است.

 

مجازات پسر چینی 

مجازات پسر چینی که با دختران ایران عکس و فیلم می گرفت و در فضای مجازی منتشر می کرد هم سوال بعدی خبرنگاران بود.

 

اسماعیلی در این باره گفت: قوه قضاییه در این باره ورود جدی یافت و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری این فرد شدیم. یکی از همدستان او هم شناسایی و دستگیر شد. پرونده دو متهم دارد و در چهارچوب مقررات قانونی رسیدگی می شود. گرچه این فرد بازداشت شد و با وثیقه آزاد شده، ولی برای این که از کشور خارج نشود، قرار ممنوع الخروجی او صادر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------