لغو طرح ترافیک تهران به مدت ۶ روز| خودروهایی که معاینه فنی ندارند جریمه نمی‌شوند



 ترافیک,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

 

سفر مرگ /  ورژن دلتای کرونا هم نتوانست مردم را خانه نشین کند. این بار هم تعطیلی که قرار بود تب کرونا را کمی بخواباند، کارکرد معکوسش را نشان داد و مردم را راهی سفر کرد. با اینکه هشدارها در چند روز گذشته بسیار بود و اخبار از بحرانی بودن شرایط خبر می‌داد مردم تا آخرین ثانیه‌های اعمال نشدن محدودیت تردد هاي جاده‌ای، خود را به خروجی های شهر تهران رساندند. ساعت 6 روز گذشته به بعد اما پلیس که از قبل وعده جریمه و عودت همزمان را داده بود واقعا در خروجی های تهران مستقر شده و  بسیاری از خودروها را به سمت تهران بازگرداند. 

 

تعطيلي 6 روزه استان‌هاي تهران و البرز فرصت مناسبي است براي تجديد قوا و رفع خستگي تابستان داغ ! ديروز نقشه‌هاي آنلاين ترافيكي از جاده‌هاي منتهي به استان‌هاي شمالي هم تاييد مي‌كرد كه در اولين ساعات بعد از ظهر، جاده‌هاي هراز و چالوس بار ترافيكي سنگيني دارد و به نظر مي‌رسد كه ساكنان شهر تهران، بيش از باقي شهروندان، مي‌خواستند خود را از ملال تابستانه رها كرده و به سواحل شمال كشور پناه ببرند و مثل هر سال، خاطرات خوشي از اين تعطيلي نسبتا طولاني به ياد بسپرند! 

 

ساعت 14 ديروز، خبرگزاري ايرنا به نقل از سامانه تلفن گوياي ۱۴۱ مركز مديريت راه‌هاي كشور، در اعلام آخرين وضعيت ترافيكي در محورهاي منتهي به مازندران نوشت: «در محور كندوان مسير جنوب به شمال محدوده تونل كندوان ترافيك سنگين مشاهده شده است. بررسي تصويري آخرين تصاوير ثبت شده از ورودي‌ جاده چالوس در دهانه شمالي تونل كندوان نشان مي‌دهد كه طي برخي ساعات ترافيك سنگيني در اين نقطه ايجاد شده و مسافران زيادي در حال سفر به مازندران هستند.»

 

خبرگزاري مهر هم در گزارشي به نقل از اعلام ساعت 14 مركز مديريت راه‌هاي كشور، از ترافيك سنگين در جاده‌هاي چالوس و هراز و آزادراه‌هاي تهران-كرج و تهران-‌ ساوه خبر داد و در توضيح آخرين وضعيت محورهاي شمالي نوشت: «ترافيك سنگين در محور چالوس مسير (رفت و برگشت) حدفاصل كندر تا سرودار و حدفاصل تونل كندوان تا سياه بيشه / ترافيك سنگين در محور هراز مسير (جنوب به شمال) محدوده پلور / تردد روان در محور فيروزكوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوين - رشت (رفت و برگشت) / ترافيك سنگين در آزادراه تهران - كرج- قزوين حدفاصل پل فرديس تا مهرويلا محدوده گلشهر / ترافيك سنگين در آزادراه تهران - ساوه محدوده احمدآباد مستوفي / ترافيك نيمه سنگين در آزادراه قزوين - كرج - تهران محدوده‌هاي گلشهر، مهرشهر و حدفاصل ساساني تا پل كلاك.» افزايش سفرهاي تهراني‌ها با خودروي شخصي در حالي از ظهر ديروز آغاز شد كه طبق مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا، از ساعت 18 ديروز 28 تير، هرگونه تردد از استان‌هاي تهران و البرز به تمام نقاط كشور تا صبح روز دوشنبه 4 مرداد، ممنوع و مقرر بوده كه متخلفان، علاوه بر تقبل جريمه نقدي، به مبدا بازگشت داده شوند.  ديروز هم رييس اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسافربري در گفت‌وگو با ايلنا اعلام كرد كه با توجه به تعطيلي يك هفته‌اي تهران و البرز، تقاضا براي خريد بليت اتوبوس در حدي افزايش يافته كه در برخي از مسيرها، تمام بليت‌ها تمام شده است.

 

احمدرضا عامري ضمن تاكيد بر اينكه بسياري از مسيرهاي برون شهري، هيچ صندلي خالي ندارند اعلام كرد كه در صورت لزوم، براي برخي از مسيرها از اتوبوس فوق‌العاده استفاده خواهد شد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------