شلیک دوباره به کولبران/ یک کشته و 5 زخمی در منطقه مرزی بانه



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
نماینده شورای شهر بانه در شورای استان کردستان گفت: دو روز پیش یک کولبر در نقطه صفر مرزی شهرستان بانه به همراه 5 نفر از کولبران دیگر مورد هدف گلوله قرار گرفتند که یکی از آنها کشته و مابقی نیز مجروح شدند. 

ابوبکر درویشی در گفت و گو با ایلنا بیشتر در این باره گفت: این اتفاق دوشنبه -4 مرداد ماه- رخ داد ولی متاسفانه از جزئیات حادثه اطلاعی ندارم. حتی نمی‌دانم که این افراد چند ساله بودند.

 

وی اضافه کرد: بیشتر کولبرانی هم که طی 10 سال اخیر  کشته شده‌اند در داخل مرز ایران این اتفاق برایشان افتاه است.

 

درویشی  با اشاره به اینکه شغل کولبری از قبل از انقلاب تاکنون برای مردمان مرز نشین کردستان یک شغل بوده و از این طریق امرار معاش می کنند، ادامه داد: هم اکنون نیز به دلیل عدم شغل و سوء مدیریت در شهرستان بانه جوانان چاره‌ای جز کولبری برای مخارج زندگی شان ندارند. اینجا زمین و آبی برای کشاورزی مردم وجود ندارد. تمامی زمین های کشاورزی توسط سرمایه داران خریداری و تبدیل به ویلا شده اند و اهالی همان مقدار زمینی هم که داشتند به قیمت ناچیزی از دست دادند.

 

این عضو شورای شهر بانه عنوان کرد: مردم اینجا یا باید برای تامین مخارج زندگی‌شان به عراق برای کارگری بروند و یا باید کولبری کنند.  البته برخی نیز  به استان‌های همجوار رفته و در باغات و یا کوره های آجرپزی به کارگری مشغولند.

 

 وی تصریح کرد: کولبران افرادی هستند که از این شغل سود چندانی نمی‌برند چرا که سود بیشتر به جیب دلالان و صاحبان بار می‌رود ولی این افراد جانشان را یا بر اثر انفجار مین‌ های بجا مانده  از دوران جنگ تحمیلی  از دست می دهند و یا اینکه در راه کولبری کشته می شوند.

 

به رغم پیگیری‌های خبرنگار ایلنا هیچکدام از مسئولان بانه از جمله نماینده مردم بانه در مجلس ،فرماندار این شهرستان و معاون سیاسی او  حاضر به پاسخگویی در این باره نشدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------