بازگشایی مرز شلمچه برای بازگشت زائران/ از یک طرف واکسن می زنید، از یک طرف راه را برای فاجعه باز می کنید



بازگشایی مرز شلمچه ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد که همه تدابیر لازم برای بازگشت زائران از مرزهای زمینی کشور اندیشیده شده و مرز شلمچه نیز برای بازگشت زائران باز شده است.

به گزارش ایسنا؛جواد هدایتی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۲۰ هزار زائر اربعین ممکن است از مرزهای زمینی به کشور بازگردند و تدابیر لازم برای آن‌ها اندیشیده شده است که شامل پروتکل‌های بهداشتی وبرنامه‌ریزی برای بازگشت آن‌ها با اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی است.

 

وی افزود: البته این سرویس‌ها و خدمات بر اساس آمارهایی که داده می‌شود، متفاوت است چرا که با وجود اینکه مرز شلمچه هم برای بازگشت زائران باز شده است و در کنار مرز مهران از آنجا نیز به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنیم، ممکن است که مرز چذابه هم بازگشایی شود.

 

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: البته بر اساس تجارب سفرهای اربعین در سال‌های گذشته که تعداد بسیار زیادی از ایرانی‌ها به صورت میلیونی در این مراسم شرکت می‌کردند، حدود ۶۵ درصد از مرز مهران به کشور بر می‌گشتند و بر همین اساس نیز امکانات بیشتری در این پایانه مرزی برای زائران فراهم کرده‌ایم.

 

هدایتی گفت: بر اساس پروتکل‌های ابلاغ شده همه زائرانی که از مرزهای زمینی به کشور بر می‌گردند غربالگری شده و اگر علائمی داشته باشند آن‌ها را از بقیه جدا می‌کنیم و برای بستری شدن آن‌ها در بیمارستان یا قرنطینه آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود اما در صددیم تا از آن‌ها تست رپید یا تست PCR گرفته شود و باید دید حجم و فراوانی زائران در بازگشت از مرزهای زمینی تا چه اندازه است.

 

انتقاد از باز کردن مرزها برای مسافران اربعین/ از یک طرف واکسن می زنید، از یک طرف راه را برای فاجعه باز می کنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با اینکه هنوز از گرفتاری‌های موج پنجم کرونا خارج نشده‌ایم، تصمیمات نادرست مسئولین موجب شده کشور در معرض موج دیگری قرار گیرد.

 

همه ارادتمندِ امام حسین علیه‌السلام هستیم، ولی اعزام اینهمه زائر به کربلا در شرایط کرونائی به مناسبت اربعین، ارادت ورزیدن به امام حسین نیست.

صداوسیما با تبلیغات گسترده و پخش زنده برنامه مداحان ایرانی از بصره و راه‌پیمائی زائران در عراق، عملاً مردم را تهییج کرد و به مرزها کشاند. ابتدا مرزها را بستند ولی در پی تجمع مردم پشت مرزهای شلمچه و چذابه و فشار و درگیری که منجر به مصدومیت عده‌ای شد، روز یکشنبه صبح قبل از اربعین مرزهای زمینی را در خوزستان باز کردند و خلق‌الله به سوی عراق روانه شدند. در همان روز، بعد از بازدید هوایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی از مرزها در جلسه‌ای، دکتر ابول‌نژادیان گفت اوضاع خراب است، بیش از 10 هزار نفر بدون کارت ملی، بدون کارت واکسن مانند راه‌پیمائی 22 بهمن روانه کربلا شدند و فاجعه بزرگی در راه است.

 

 

معلوم نیست چرا امسال هم همچون سال گذشته مردم را به صبر و انتظار برای پایان یافتن دوران کرونائی دعوت نکردند و از آنها نخواستند زیارت اربعین را در خانه بخوانند و از خدا بخواهند هرچه زودتر مشکل را برطرف کند؟ راه‌پیمائی اربعین هم در سال‌های دیگر میسر خواهد بود، چرا در شرایط کرونائی که هنوز روزانه جان صدها نفر از هموطنانمان را می‌گیرد، بر این امر مستحب اینهمه تأکید می‌شود و رسانه ملی مشوق آنست؟ اگر موج ششم به دنبال این واقعه و در اثر راه‌پیمائی‌های داخلی به بهانه جا ماندن از راه‌پیمائی اربعین به سراغ کشورمان بیاید و باز هم روند مرگ و میر صعودی شود، حضرات تصمیم‌گیرندگان چه پاسخی برای مردم خواهند داشت؟

 

اینکه از یکطرف واکسیناسیون را سرعت ببخشید – که البته کار درستی است – و از طرف دیگر اینگونه برخلاف شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به کرونا عمل کنید، چگونه قابل توجیه است؟ آیا برای خوشامدن عده‌ای که اعتقادی به علم پزشکی ندارند، می‌توان جان میلیون‌ها نفر از هموطنان را به خطر انداخت و به نام دین، به استقبال مرگ‌آفرینی رفت؟!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------