گریه نمازگزاران عربستانی در جده به خاطر تخریب مسجدشان و تبدیل آن به تالار اپرا



 نمازگزاران عربستانی  ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
فعالان سعودی در شبکه های ارتباط جمعی، یک ویدیوی تأثیرگذار از نمازگزاران یکی از مساجد شهر جده در عربستان پس از ادای آخرین نماز جمعه و قبل از تخریب این مسجد به منظور تأسیس یک پروژه سرمایه گذاری توسط «محمد بن سلمان»،ولیعهد سعودی را منتشر کردند. 

به گزارش شفقنا به نقل از الوطن، براساس این ویدیوی منتشره نمازگزاران پس از اقامه آخرین نماز جمعه در مسجد در حال گریه همدیگر را در آغوش گرفتند، در حالیکه نمی دانند پس از تخریب این مسجد که سالهای بسیاری آن ها را دور هم گرد آورده باز همدیگر را ملاقات خواهند کرد یا خیر!

 

فعالان شبکه های اجتماعی اقدامات مقامات سعودی مبنی بر تخریب کامل محله های مسکونی در استان جده و کوچاندن ساکنان این محله ها و عدم اعطای فرصت به آنها برای یافتن منزل مسکونی به جای خانه هایشان که در معرض تخریب کامل قرار گرفته را محکوم کردند.

 

تخریب جده در حالی صورت گرفت که محمد بن سلمان یک پروژه سرمایه گذاری جدید برای ساخت چهاربنای مهم جهانی «خانه اپرا، موزه، استادیوم ورزشی و حوضچه های اقیانوسی و مزارع مرجانی» را علاوه بر ده پروژه توریستی ویژه را در چارچوب اجرای برنامه های چشم انداز ۲۰۳۰ در این شهر آغاز کرده است.

 

در چندروز گذشته فعالان شبکه های ارتباط جمعی با دو هشتگ تخریب جده و تهدید جده، بر این که یک فاجعه بشری، اجتماعی و اقتصادی دست کم به بیش از یک میلیون نفرلطمه خواهد زد، تأکید کردند.

 

این فعالان خاطرنشان کردند که شهرداری جده به ساکنان این محله ها ۴۸ ساعت و به برخی فقط ۲۴ ساعت فرصت داده است وبه برخی نیز دستور تخلیه فوری خانه هایشان را داده است. این فعالان با تأکید بر آن که غرامتی که به برخی داده شده، به اندازه یک سوم ارزش خانه هایشان نیست، افزودند که شهرداری جده قبل از اخطار،  آب، برق و خدمات را قطع می کند.

 

این فعالان ویدیویی که بیانگر ناراحتی ساکنان جده نسبت به تهدید یک شبه برای تخلیه منازل و کوچه هایی که در آن بزرگ شده اند است را منتشر کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------