آغاز بارش‌ها همراه با کاهش دما از فردا در غرب‌ و شمال کشور(1400.11.20)



هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا با ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب کشور، بارش‌ها آغاز و تا روز شنبه همراه با کاهش دما در نیمه غربی و شمالی کشور ادامه خواهد داشت. 

«فریبا گودرزی» در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت آب‌وهوا گفت: برای امروز شاهد افزایش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه در سواحل خزر و وزش باد شدید در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور هستیم. اما ورود سامانه بارشی باعث می‌شود روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل دریای خزر مجدداً کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه داشته باشیم.

 

وی گفت: این وضعیت برای شمال غرب و غرب کشور با کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه برای دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

 

گودرزی ادامه داد: امروز هوای شهرهای صنعتی و کلان‌شهرها از جمله تهران، آلوده است اما از فردا وزش باد و ورود سامانه بارشی شرایط را تغییر می‌دهد.

 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به مناطقی از غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف همراه با وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود و شدت بارش‌ها طی روز پنجشنبه در نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان بیشتر می‌شود.

 

گودرزی ادامه داد: گستره این سامانه بارشی در روز پنجشنبه علاوه بر غرب و شمال غرب به دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سواحل دریای خزر کشیده خواهد شد.

 

وی گفت: احتمال خیزش گردوخاک در برخی مناطق جنوب غرب و غرب کشور به دنبال وزش باد شدید در روز پنجشنبه نیز پیش‌بینی می‌شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها برای استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، مرکز، سواحل دریای خزر، شمال استان فارس و جنوب استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل در روز شنبه خبر داد.

 

وی گفت: استان‌های خراسان شمالی و جنوبی روز شنبه با بارش پراکنده همراه خواهند شد.

 

گودرزی افزود: تهران امروز صبح غبارآلود همراه با آلودگی هوا در طی روز گزارش شده است. روز پنجشنبه بعداز ظهر پ ابری با احتمال بارش باران خواهد بود. روز جمعه تهران ابری و بارانی خواهد بود و بیشینه دمای تهران برای امروز ۱۵ درجه است و کمینه دما نیز به صفر درجه خواهد رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------