ادامه فعالیت سامانه بارسی در شمال غرب و غرب کشور



 هواشناسی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد روزهای پنجشنبه و جمعه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور ادامه داشته باشد. 

به گزارش  ایرنا، براساس اعلام این سازمان دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، بخش‌هایی از استان سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، همچنین بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و اصفهان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت.

 

همچنین بارش در استان‌های چهار محال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات تهران و قزوین شدت بیشتری دارد.

 

امروز بارش پراکنده در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان نیز دور از انتظار نیست.

 

همچنین به تدریج از بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارندگی و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

 

شنبه گستره بارش محدود به نوار شمالی و شمال غرب کشور و استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و به صورت پراکنده در یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی وشمال کرمان خواهد بود.

 

روز یکشنبه با کاسته شدن از شدت و گستره بارش‌ها در شمال غرب این شرایط ادامه دارد. روز دوشنبه بارش‌ها در غرب سواحل خزر، اردبیل، و قسمت‌های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و به صورت پراکنده در استان‌های خراسان رضوی، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و شمال فارس پیش‌بینی می‌شود.

 

پنجشنبه در نوار غربی کشور پدیده گرد و خاک باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. همچنین پنجشنبه وزش باد شدید در مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور و در روزهای جمعه و شنبه در نواحی جنوب غرب، غرب، جنوب،‌مرکز، شرق و شمال شرق کشور موجب خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد خواهد شد.

 

از روز شنبه در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعداظهر پنجشنبه تا شنبه دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس مواج و متلاطم هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------