فاجعه خودروسازی در ایران | رئیس پلیس راهور: ۴ خودرو تصادف ۲ خودرو آتش گرفت



 رئیس پلیس راهور,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی با اشاره به آمار فاجعه‌بار تصادفات رانندگی می‌گوید: خودروهای ایرانی در تصادفات به جای محافظت از سرنشینان خودرو، آسیب و جراحات بیشتری به آنها وارد می‌کنند. 

سردار کمال هادیانفر در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: راننده‌ای که پشت ماشین می‌نشیند باید ایمن رانندگی کند، اما گاهی ممکن است به هر دلیلی راننده خطا و غفلتی کند؛ در این حالت تنها چیزی که باید از راننده و سرنشینان محافظت کند خودرو است؛ یعنی باید ستون‌ها، استحکامات و پلتفرمی که دراین وسیله به‌کار برده شده به‌گونه‌ای عمل کند که جان‌پناهی برای سرنشینان باشد اما در خودروهای داخلی، خود خودرو عامل شدت تخریب یا جراحات است.

 

وی ادامه می دهد: مثلا ترمز وسیله‌ای برای کنترل خودرو در مواقع خطر است، اما در خودروهای داخلی وقتی راننده ترمز می‌کند خط ترمز خودرو چندین متر کشیده می‌شود. در این حالت دیگر خودرو در اختیار راننده نیست و خودرو به هرجایی ممکن است برخورد کند.

 

این مقام پلیس تاکید می‌کند: در خودروهای داخلی بارها دیده‌ام که ترمز ABS درست عمل نمی‌کند یا کیسه هوایی که در زمان حادثه اگر درست عمل کند، جان‌پناهی برای راننده می‌شود، عملا عمل نمی‌کند. 

 

سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه پلیس ۱۱سال تصادفات را در ایران تحلیل کرده است ادامه می‌دهد: ما در پلیس راهور براساس همین تحلیل تصادفات و فراوانی خودروها ایستادگی کردیم تا تولید پراید در اواخر۹۸ و اوایل سال۹۹ متوقف شود؛ هر چند که مشکل پراید سال‌هاست در کشور وجود دارد و پرایدها همچنان در خیابان‌ها و جاده‌ها می‌چرخند، اما جلوی تولیدش را گرفتیم.

 

وی با اشاره به مقاومت خودروساز برای توقف تولید پراید گفت: خودروساز خیلی تقلا کرد، مکاتبات زیادی داشتند که کارخانه سایپا با تولید روزی ۴۰۰پراید می‌چرخد و اگر تولید متوقف شود، ما چه کنیم؟ اما بالاخره برای ایمنی مردم ما محکم ایستادیم و دیگر هیچ پرایدی را پلاک نکردیم یا همین خودروی ۴۰۵ شخصی هم متوقف شد؛ همه اینها به‌خاطر این است که خودروی ایمن جایگزین این خودروها شود.

 

رئیس پلیس راهور با تاکید بر اینکه پلیس راهور مدافع جان مردم است تصریح کرد: حادثه تصادف زنجیره‌ای بهبهان عملا نشان داد خودروهای داخلی اصلا ایمن نیستند چون از ۴خودروی اول که با هم برخورد کرده بودند، خودروی سمند و پراید آتش گرفتند؛ یعنی سرنشینان نتوانستند از خودرو خارج شوند. درها باز نشده بودند.

 

سردار هادیانفر در ادامه گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: آتش گرفتن خودرو خیلی بحث جدی در تصادفات است. خودرو در حالتی آتش می‌گیرد که داخلش ۱۰کیلو تی‌ان‌تی گذاشته باشیم، اما در خودروی داخلی ماشین‌ها آتش می‌گیرند و منفجر می‌شوند؛ چرا؟ چون باک بنزین ناایمن است. همه می‌دانند که در همه خودروهای دنیا باک وجود دارد، اما هیچ وقت عامل انفجار نمی‌شود. اما چرا در ماشین‌های داخلی ما باک منفجر می‌شود؟ چون در قطر آلیاژ باک دست برده‌اند و آن را کاهش داده‌اند یا حتی در مواردی پلتفرم را تغییر داده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------